יחבל , מדבור,

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2748
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

עבודה זו הציון שהתקבל הינו 100 . האם ניתן לעצור את הגלובליזציה ?מדענים פוליטיים וכלכליים חלוקים בשאלה האם הגלובליזציה טובה ומועילה, או שהיא מדרדרת אותנו לפני תהום של משברים כלכליים ופוליטיים?  שותפות בארגון הסחר העולמי . כיצד  המדינה יכולה להשפיע על הסחר העולמי ?כיצד תופעת הגלובליזציה פגעה קשות ובמיוחד במדינות עולם שלישי? על מה מבוסס הסחר הבינלאומי?  לסיכום כי בכל הנוגע למדינות המתפתחות הן משפיעות או לא משפיעות על הסחר העולמי ועוד מושגים, מדבור, בטחון אנושי, בטחון סביבתי, גזי חממה, הבנק העולמי, פסגת כדור הארץ ועוד .
מושגי יסוד ביחב"ל /ממן 13 / ציון 100 תשובה לשאלה 1
האם המשטרים המדיניים במאה ה-21 יכולים להישאר אדישים נוכח תופעת הגלובליזציה? האם אפשר לעצור את תופעת הגלובליזציה?
.ניתן לראות כי החל מסוף מלחמת העולם השנייה ועד ימינו, אנו עדים לתופעה של מוצרים, כסף, בנין, אדם טכנולוגיות ורעיונות חוצים גבולות לאומיים בקצב הולך וגובר.
ההתפתחות חסרת התקדים של טכנולוגיות חדישות, תקשורת, ממון, סחר, ייצור, תיעוש וכיו"ב מביאה לכדי היטשטשות הגבולות הקיימים של מדינות ריבוניות.
נוצרים קשרי גומלין בין מדינות בתחומי כלכלה, סחר, תקשורת, ועוד. ניתן לומר כי בני האדם חיים בכפר  גלובלי ולהם גורל אחד משותף נוכח שותפות מלאה בכל הקשור לסובב אותם.
זוהי הגלובליזציה. מדענים פוליטיים וכלכליים חלוקים בשאלה האם הגלובליזציה טובה ומועילה, או שהיא מדרדרת אותנו לפי תהום של משברים כלכליים ופוליטיים.
דומה כי מתרחשת תופעה שלמדינה הריבונית אין את הכוח הדרוש להשתלט עליה ולעצור אותה או לכל הפחות לרסן אותה. למדינות הריבוניות ישנן דרכים כאלו ואחרות להשפיע על מגמות של סחר עולמי לנוכח תופעת הגלובליזציה. יש לומר כי שותפות בארגון הסחר העולמי מעניקה כר פעולה די נרחב למדינה הריבונית להשפיע על הסחר העולמי. כיום חברות בארגון  132 מדינות.
מטרת הארגון לקדם סחר חופשי…