סמינריון סיום גלובליזציה רב-תרבותית וקבלת החלטות בחברה הרב-לאומית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5521
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.
מבוא
1.1
רקע תיאורטי
1 .1.1
המערכת התרבותית
1 .1.2
מגמות הגלובליזציה
1 .1.3
מבנה סמכות של תהליך קבלת החלטות
1 .2
השערות המחקר
2 .
מתודולוגיה
3 .
ממצאים
4 .
דיון 5.
סיכום
6 .
ביבליוגרפיה מילות מפתח; גלובליזציה,  רב-תרבותית, קבלת החלטות, חברה רב-לאומית, שוני תרבותי ,Hofstede העבודה תיאורטית ומבוססת על הנחת הקשר בין המבנה הארגוני לבין סביבת הפעילות של הארגון על האילוצים השונים הגלומים בה, ומתמקדת במישור הארגוני הספציפי של תהליך קבלת ההחלטות.
שאלת מחקר:
כיצד גלובליזציה והבדלים תרבותיים משפיעים על תהליך קבלת החלטות בחברות הרב-לאומיות?
בעבודה מספר השערות, כדוגמא, אחת מהן; השערה:
טכנולוגיות תקשורת מתקדמות שמזוהות עם עידן הגלובליזציה משנות את מבנה הסמכות של תהליך קבלת ההחלטות בחברות הרב-לאומיות, כך שתהליך קבלת ההחלטות נוטה להיות ריכוזי יותר ותלוי פחות בהבדלים תרבותיים.
לפי רם (2005), גלובליזציה גורמת להתרופפות גבולות לאומיים ומקרבת בין התרבויות השונות.
כדי להבין איך התרבות משפיעה על מאפיינים ארגוניים משתמשים במסגרת הניתוח הבין-תרבותית (cross-cultural) שמכילה חמישה ממדים המאפשרים להבחין בין התרבויות הלאומיות השונות ומכאן גם להבין את השפעתם על הארגון (Hofstede, 1991) הסביבה הגלובאלית העכשווית מתאפיינת בהחלשת המעמד של המדינה המודרנית – מדינת הלאום והרווחה, ובהעצמת הקשרים הכלכליים, הפוליטיים והתרבותיים חוצי גבולות (רם, 2005).
גל שני של חקר הגלובליזציה נוצר בעיקר כביקורת כלפי הגל הראשון והדגיש דווקא המגמות של רב-גוניות, לוקאליזציה והיבדלות בתור המאפיינים המרכזיים של העידן העכשווי (Begley & Boyd, 2003).