סיכום סמסטר ב של מבוא לקרימינווגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 19725

תקציר העבודה

תיאוריות סוציולוגיות להסבר העבריינות:
המשפחה ותהליך החברות להסבר עבריינות:
תהליך החברות – סוציאליזציה תהליך בו האדם למד להתחבר לחברה.
המשפחה היא מהמוסדות החברתיים העתיקים ביות וכן גם האלימים ביותר בחברה האנושית. תפקיד המשפחה הוא להעביר לילדים ע"י תהליך החברות את המערכת הערכית והנורמטיבית לש החברה בה הם חיים. כלומר, היא מלמדת את הילד כיצד להיות חבר בחברה, ערכים, נורמות, חינוך, ידע ומוסר.
תפקידה הוא מרכזי בעיצוב אישיות האדם.
ההורים, המורים והתקשורת הם מורי חברות. –          קשר אימהי בילדות:
השנה הראשונה של הילד היא שנה קריטית כי בשנה הזו האם נמצאת בשביל הילד והוא סומך עליה. אם יקשרו קשר טוב זה יוביל לכך שבעתיד הילד יוכל לסמוך על הסביבה ויבין שהעולם הוא מקום בטוח, יחסית.
–          אימא נעדרת – אימא שלא נמצאת אף פעם בבית וזה יכול להביא ילד להיות פסיכופט.
–          אימא מזניחה – אימא שדוחה את הילד, לא מקרינה אהבה, לא תשומת לב ולא תמיכה.
5.4.2011
על המשפחה המודרנית לעומת המסורתית יש הרבה יותר השפעות של גורמים חיצוניים כמו חינוך (אינטרנט, טלוויזיה), אולם עדיין למשפחה יש מקום של כבודו היא מאוד משפיעה על הפרט.
רוב תפקידי הסוציליאציה התמלאו על ידי המשפחה אך כיום, המשפחה הפכה ליחידה קטנה ותפקידיה העיקריים נלקחו ממנה. המשפחה המודרנית חשופה יותר למתחים ולבעיות רגשיות ובעיתיות זו מתבטאת בשיעורי הגירושים העולים.
הסמכות המעשית בבית עוברת אליהם, וכשיוצאת לעבודה המחנכת העיקרית דווקא בשנים המכריעות של הילד היא המטפלת. אחר כך הילד עובר לגננת ומשם למורה והתוצאה היא שהנער המתבגר מוקף בסביבה נקבית. חסרה לו דמות זכרית שיוכל להזדהות איתה, ולפיכך הוא מנסה לרכוש את זהותו כגבר בדרך שפרסונס (1947) קורא לה המרד הזכרי. כלומר, אחת הדרכים להיות קשוח וחזק וגברי היא ביצוע מעשים אלימים ועבריינים.
ממחקרים רבים עולה כי לעבריינים יש בני משפחה שהם עבריינים גם עבריין אחד ויחיד במשפחה הוא סיבה לעבריין נוסף של אותה משפחה.