הדבקה חברתית ברשת האינטרנט: האם מאפייני שיווק ויראלי ברשת רלוונטיים גם למוצרים שאינם מבוססי אינטרנט?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2731
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

הדבקה חברתית ברשת האינטרנט: האם מאפייני שיווק ויראלי ברשת רלוונטיים גם למוצרים שאינם מבוססי אינטרנט?
תקציר:
מטרת המחקר לבחון את השפעת מאפייני שיווק מפה לאוזן באינטרנט על מוצרים שאינם מבוססי אינטרנט במהותם, וכן את מידת ההשפעה של עוצמת הקשר החברתי. לשם כך נשלח לחברים ברשת חברתית הודעות שיווק בנוסחים שונים, והיענותם תיבחן באמצעות ניטור לחיצותיהם על ההודעות. נשתמש בכותרות שונות להודעות, כך שיעידו לנמענים על כמות האנשים שקיבלו את ההודעות על המוצר, ונעביר את ההודעות השונות ל-120 משתמשי רשתות חברתיות. אנו מניחים כי כשנבצע שיווק שמדמה אקטיביות מצד המשתמש השולח, כמות הלחיצות על הודעת המוצר תהיה גבוהה ביחס לשיווק "פסיבי", בו נשלחת מהמערכת הודעה אוטומטית לחברים ברשת. כן אנו מניחים, כי במקרה בו הנמען מודע להיותו חלק מקבוצה נבחרת, העניין שיגלה במוצר יגבר ככל שההודעה תהיה אקטיבית מצד השולח. לעומת זאת, במקרה בו הנמען מודע לכך שאינו כלול בקבוצה ייחודית, לא יהיה הבדל בכמות הלחיצות על הודעת המוצר, בין אם נשלחה באופן אקטיבי ובין אם אוטומטי.
לבסוף אנו מניחים, כי השערות אלה תקפות גם במקרה בו מדובר ברשת חברים אמיתית. תחת הנחות אלו, מחקר זה יוכל לשמש משווקים למינוף טקטיקות שיווקיות, באמצעות חדירה לרשתות חברתיות ושימוש בפרסום מפה לאוזן דרך מאפיינים אינטרנטיים, עבור מוצרים שאינם בהכרח מבוססי אינטרנט, כלומר כל מוצר אפשרי.