תכנית שיווקית עסקית - iRobot

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6100
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכנית שיווקית מלאה למוצר סקובה של חברת iRobot הכוללת את כל השלבים:
פרק 1 – הגדרת המוצר פרק 2 – תיאור הסביבה השיווקית החברה הסביבה התחרות שיתופי פעולה אפשריים לקוחות פרק 3 – ניתוח מצב פרק 4 – קבלת החלטות אסטרטגיות הגדרת יעדים בחירת שוק מטרה פרק 5 – האסטרטגיה השיווקית ותכנית פעולה מיצוב מוצר מחיר תקשורת שיווקית ערוצי הפצה פרק 6 – תכנון הערכת ביצועים ביבליוגרפיה נספחים תוכן העניינים

2 פרק 1 – הגדרת המוצר
2 פרק 2 – תיאור הסביבה השיווקית
2 החברה
3 הסביבה
3 התחרות 5
שיתופי פעולה אפשריים 5
לקוחות 7
פרק 3 – ניתוח מצב
8 פרק 4 – קבלת החלטות אסטרטגיות
8 הגדרת יעדים 9
בחירת שוק מטרה
1 0 פרק 5 – האסטרטגיה השיווקית ותכנית פעולה
1 0 מיצוב
1 0 מוצר
1 1
מחיר
1 1
תקשורת שיווקית
1 2
ערוצי הפצה
1 3
פרק 6 – תכנון הערכת ביצועים
1 4
ביבליוגרפיה משפטים נספחים פרק 1 – הגדרת המוצר הסקובה הוא רובוט מתקדם לשטיפה אוטומטית של הרצפה. פעולת הניקוי כוללת ארבעה חלקים – טאטוא הלכלוך מהרצפה, הרטבת הרצפה בתמיסת ניקוי ייחודית, קרצוף הרצפה, וניגוב הרצפה – וזאת על מנת להשיג יעילות מקסימאלית בניקיון. הסקובה עובד על משטחים מגוונים כגון אריחים, לינולאום, פרקט, ויניל, שיש ומשטחים אטומים נוספים. הסקובה יודע להימנע לבד משטיחים, מדרגות ומפלסים שאינם בגובה הרצפה, ואין צורך לתכנת אותו במיוחד.
לסקובה שלושה דגמים שונים, החולקים את אותה הפונקציונאליות, אך טווח הכיסוי שלהם שונה וכך גם המחיר: הסקובה 330 מכסה כ-75
מ"ר ומחירו 300$; הסקובה 350 מכסה כ-משפטים0 מ"ר ומחירו 400$; הסקובה 380 מכסה כ-260 מ"ר ומחירו 500$.
הסקובה הוא המוצר היחיד מסוגו בעולם – קיימים מתחרים המציעים שואבי אבק רובוטיים (דוגמת דגם ה"רומבה" של החברה), אך לאף אחת מחברות אלו אין מוצר לשטיפת רצפה. לפיכך המוצר הוא מוצר חדש לגמרי, בטכנולוגיה חדשה ובקטגוריה חדשה:
שוטפי רצפות רובוטיים.
הסקובה פונה אל ענף מוצרי שטיפת רצפת הבית / המשרד, והשוק שלו הוא כלל הלקוחות המבוגרים בעלי הבית או העסק הדורשים מרצפות נקיות.
המוצר מהווה יתרון במיוחד עבור מספר קבוצות עיקריות בשוק: בעלי בית עסוקים שלא נמצאים הרבה בבית ולא מספיקים לנקות, בעלי חיות ומשפחות גדולות ומרובות ילדים המלכלכים את הבית בתדירות גבוהה, בעלי משרדים המעסיקים עובדי ניקיון, ואנשים מבוגרים או בעלי מוגבלויות המתקשים בניקיון ביתם.