תיאוריות קולנועיות עכשוויות: הסרט "ראן לולה ראן" מפרק את קונבנציות ההגמוניה הפטריארכאלית דרך שימוש באמצעי מבע אלטרנטיביים, ובכך מאפשר הצגת נקודת מבט פמיניסטית על דימוי האישה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5686
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר הסרט "ראן לולה ראן" מפרק את קונבנציות ההגמוניה הפטריארכאלית דרך שימוש באמצעי מבע אלטרנטיביים, ובכך מאפשר הצגת נקודת מבט פמיניסטית על דימוי האישה   בעבודה זו נרצה לבחון האם ניתן להציג, דרך קולנוע אלטרנטיבי, דימוי המנוגד לתפיסה המסורתית של האישה. זאת, בהתמקדות בתיאוריה הפמיניסטית, אשר מנסה לערער את מעמד האישה כאובייקט מיני בלבד, ובסרט הקולנוע "ראן לולה ראן" ((Lola rennt, 1998. בעבודה נדון באמצעים לחשיפת האפרטוס הקולנועי ככלים לשבירת הקונבנציות הפטריארכאליות, בבחירה הסגנונית של הפסקול כמשליך על הנשיות בסרט, ובבחירות האומנותיות שנעשו בסרט במקביל להתפתחות הנרטיבית ולמעמד האישה בסיפור. בנוסף, נבחן את סוגיית המציצנות וכיצד מושג הסקופופיליה בא לידי ביטוי בקולנוע האלטרנטיבי בו הגיבורה היא אישה, וכן נעסוק בדימוי הנשי בקולנוע האלטרנטיבי אל מול הקולנוע המסורתי ובשאלה – האם באמת חל שינוי בתפיסת האישה?