בדוק בקורס זכויות אדם ביחסים הבין-לאומיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 82
שנת הגשה 2011
מספר מילים 991

תקציר העבודה

ממן 13
ציון: 42 + 22 + 18 = 82 בהצלחה בבחינה תשובה
1 א.      משרד החוץ האמריקאי מפרסם מדי שנה דוח שנתי על מצב זכויות האדם במדינות השונות בעולם. הדו"ח כולל סקירות נפרדות על מצב זכויות האדם בכל מדינה ומדינה (למעט בארה"ב עצמה). למדיניות זו מספר סיבות, הן מוסריות והן אינטרסנטיות; ·         בראש ובראשונה ארה"ב רואה בעצמה נושאת דגל זכויות היסוד, כיוון שזהו חלק משמעותי מהאידיאליזם האמריקני. ארה"ב רואה בעצמה "שליחה" ומתוקף כך תפקידה הוא "לתקן" את העולם. ע"י הנחלת הערכים המוסריים שבבסיס האידיאולוגי שלה (ובעיקרם דמוקרטיה ושמירה על זכויות יסוד), היא תהפוך את העולם למקום טוב יותר.
·         סיבה נוספת וחשובה הינה, שבכך שארה"ב מפרסמת דוחות בנושא זכויות אדם היא למעשה קובעת את הסטנדרטים (ארה"ב נמנעת שנים לחתום על אמנות בינ"ל), ובכך מגנה על עצמה מלהיות חשופה לביקורת של העולם על מה שקורה אצלה בבית, ועל הפגיעה בזכויות האדם במדינות איתן היא מעורבת בסכסוכים. ·         בכך שארה"ב מכריזה על עצמה "כנושאת דגל זכויות האדם" וטורחת לפרסם דוחות בנושא, היא משפרת את תדמיתה בעולם (וגם בעיני אזרחיה) ומעודדת מדיניות ידידותית יותר כלפיה.
·         ארה"ב מגדילה בכך את כוחה והשפעתה אל מול המשטר האזורי האירופי. ומונעת בקורת עליה כי היא בודקת את כולם פרט לעצמה.
תשובה טובה, אך מברקית ב.      היתרונות בפרסום דוחות מעין אלו בקידום זכויות האדם הינם בעיקר השינוי המבורך שהם כופים (אם כי לא …