יסודות העבודה העיתונאית עבודת גמר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3916

תקציר העבודה

יסודות העבודה העיתונאית – עבודת בית מסכמת חלק א':
1.
השוואה בין הגיליון של עיתון הארץ (עיתונות איכותית) לבין הגיליון של עיתון ישראל היום (עיתונות פופולארית):
עיתון 'ישראל היום' הוא עיתון פופולארי בו סדר הדברים יהיה קודם כל המרגש, המעניין ולבסוף החשוב. בעיתונות זו יש יותר מרכיב של החוויה של הכתב את האירוע או הסיפור ושימוש נרחב במילה 'אני'. לעיתונות זו משלב לשוני נמוך יחסית לאיכותית והיא מתאימה לכל המשפחה. כמו כן עיתון ישראל היום הוא חינמון- מחולק חינם ללא עלות. לרוב בעיתונות זו מוצגת הדעה של הכותב ויש ניסיון להתאים את הכתוב לקהל כמה שיותר גדול ורחב. עיתונות פופולארית הינה (לימור, י, מן, ר, 1997), (סטיבנס, מ', 1995):
·                                                                                                                                                  קלת דעת.
·                                                                                                                                                  מספקת גירויים, ריגושים, חוויות, בידורית.
·                                                                                                                                                  נענית לסנסציה.
·                                                                                                                                                  תורמת להינתקות, אסקפיזם ופאסיביות חברתית.
·                                                                                                                                                  דגש על הראיה, על פוטוגניות, סיפורים אנושיים.
·                                                                                                                                                  קירוב (בין הקוראים לבין הסיפור).
·                                                                                                                                                  המאפיין הגראפי שלה הוא פורמט של טאבלויד.
בעמוד
2 ניתן לראות את המרכיב הרגשי בכתבה בבירור כבר בכותרת המשנה "יש רגעים שבהם אומה שלמה מתלכדת, אחד מהם היה עם שידור התמונה הראשונה של גלעד שליט… ולדעת שנעשה המעשה הנכון." ניתן לראות את הדגש על הסיפור האנושי של גלעד שליט באמור "אולי דווקא העובדה שמדובר בחייל שאינו רמבו, או במשפחה רגילה מן השורה. סיפור אנושי בקליפת אגוז שבעצם יכול להיות הסיפור של כל אחד ואחד, שיכול לקרות לכל משפחה".
בעמוד
6 ניתן לראות את הסנסציה ואת הניסיון …