קולוניאליזם אירופאי

תקציר העבודה

שאלה 1:
הקשר בין הלאומיות של המדינות האירופאיות במאה התשע עשרה ובין המרוץ הקולוניאלי הינו,  שהלאומיות הובילה למירוץ הקולוניאלי בפרט ולאימפרליזים בכלל.  התחרות שנוצרת בין מדינות על  יוקרה ועוצמה בהשגת שטחים מעבר לים.
המושג לאומיות בהגדרתו הינו בין היתר שאיפתו של עם להיות שליט על טריטוריה, גרם תאוצה בהתעוררות הלאומית מאמצע המאה ה-19. רוב מדינות במערב אירופה חשו את הצורך המתגבש למשש את מדיניות האימפרליזים.
במילים אחרות היה רצון לבטא את הלאומיות בכל  מדינה במימוש הכוח הפוליטי וזאת על ידי השתלטות על שטחים וככול שיהיו יותר שטחים כך המעמד הפוליטי הן באמצעות היוקרה והן באמצעות העוצמה של אותה מדינה יהיו גבוהים יותר ויקנו לה את הכוח ומעל הכול לשרוד ולהישאר במפה העולמית. -.
קיימים עוד הסברים אשר הובילו להתפתחות המירוץ הקולוניאלי, להלן פירוט ההסברים העיקריים: גורם כלכלי חברתי אשר מחולק למספר נקודות: נקודה ראשונה – בעקבות ה"מהפכה התעשייתית" -…
שאלה 2:
לנין קשר בין הקפיטליזם והאימפריאליזם על ידי כך שהאימפריאליזם מהוה את השלב האחרון של הקפיטליזם.  על פי התפיסה המרקסיסטית האימפריאליזם יוביל למלחמה בין מעצמות כי כולם מתחרים על אזורים מועדפים ודבר זה יוביל למהפכה שתסיים את הקפיטליזם-.