אסטרטגיות הישרדות של חברות זרות בשוק הסין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 8098
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

אסטרטגיות הישרדות של חברות זרות בשוק הסיני סקירה וניתוח מוגש במסגרת הקורס: פיתוח עסקים בסין תוכן עניינים
מבוא. 3
סקירה וניתוח של אסטרטגיות חדירה לשוק הסיני של חברות זרות. 4
אסטרטגיות ישירות. 7
אסטרטגיות עקיפות. 7
ניתוח מקרה א'-KFC.. 9
התאמת המוצר. 10 תחרות. 11
סוד ההצלחה של תאגיד אמריקאי מחוץ לשוק המקומי שלהם.. 11
הפנים קדימה. 12
ניתוח מקרה ב' – חברת eBay. 12
רקע על חברת eBay. 12
eBay חודרת לשוק הסיני 13
השפעת הממשלה הסינית והרגולציות על אסטרטגיית הקיום של חברות זרות בסין 16
הקטלוג החדש להשקעות זרות בסין משנת 2012. 16
ענפים שההשקעות הזרות מוגבלות. 17
ענפים שההשקעות הזרות מעודדות. 17
הגבלות על שיעורי האחזקות. 18
עדכוני חקיקה נוספים מספטמבר 2011. 18
תוכנית החומש ה-12. 20 סיכום וצפי עתידי 22
המלצות אופרטיביות בהיבט אסטרטגיות חדירה. 23
רשימה בבליוגרפית. 24
  בעולם בו הגלובליזציה והבינלאומיות מגדילות את קיומן ללא היכר בתחומים העסקיים, הכלכליים, החברתיים – חדירת פירמות לשווקים חדשים, הגדרות עסקיות של מידת הבינלאומיות של פירמות והמעבר ביניהן, אינם רק נושאים חמים, אלא הן ההשתקפות היום- יומית של חיינו כצרכנים, כעובדים, וכחלק מתמהיל חברתי גלובלי שמידותיו עדיין נגלות לפנינו.
הגלובליזציה מביאה חברות רב לאומיות (MNEs), מוצריהם ומותגיהם למקומות מרוחקים יותר של העולם. מספר גדול של לקוחות פוטנציאליים בכלכלות המתפתחות מעלה את הציפיות לביקוש חסר תקדים למוצריהם. עם זאת, נתקלות MNEs בסביבות עסקיות שאינן רק לא דומות מאלו שהן מכירות, אלא אפילו שונות מאוד (Meyer & Tran, 2006).
יד ביד, לאורך השנים כניסתן של פירמות שונות לשווקים זרים לוותה בשינוי הגדרתן מפירמות לאומיותמקומיות לבינלאומיות.
מידת הבינלאומיות של פירמות נבחנת במונחים רבים, ביניהם רמת הייצור הבינלאומי, הקשרים, מספר השווקים בהן הפירמה קיימת ועוד.
נמצא כי ברוב הפעמים ידע על הזדמנויות לחברות בשווקים זרים נרכש באמצעות קשרים בינאישיים יותר מאשר באמצעות מחקרי שוק סיסטמתיים. מחקר אחד תרם להבנתם של התנאים שהובילו ליצירת קשרים אלו והחליפין שמבוצע דרכם. בעוד שבעבר תהליך המעבר לבינלאומיות של חברות תואר במושגים של החלטות כמותיות לכניסות לשווקים, היום ההחלטה החשובה ביותר הינה ההחלטה להיכנס ולחדור לשוק חדש. ההחלטה לאיזה שוקמדינה להיכנס משפיעה על שיטת הפעולה או האסטרטגיה בה פירמה תנקוט, וזו מניחה את היסודות להתרחבותה העתידית של פירמה (Ellis, 2000).
בשנים האחרונות, הצמיחה בכלכלה הסינית פשוט מסרבת להראות סימני האטה. השוק הסיני עצום, ההזדמנויות העסקיות מרובות, וחסמי הכניסה, גבוהים ומורכבים, ומומחים בתחום אף יגידו שהינם כאלה שיש קושי רב להתגבר עליהם. עם זאת, ניכר כי פוטנציאל הרווחיות הגלום בשוק הסיני עבור פירמות מערביות, עולה כאלפי מונים על הקושי הכרוך בתהליך החדירה אליו. אף על פי כן, לחדירה לשוק הסיני מבלי לבצע קודם לכך הכנה נאותה, עורב כישלון מר מעבר לפינה. לסיכום, אין ספק כי יזמים שיבצעו פעולות הכנה, התאמות נדרשות לשוק הסיני, הכשרת כוח אדם ובמיוחד ישכילו ולהיעזר באנשי מקצוע שיכוונו וידריכו אותם בדרכם בסין – צמיחה מהותית, בלתי מבוטלת וארוכת שנים יכולה להתבטא ולשפר את פעילותה העסקית של הפירמה לאין שעור.
בעבודה זאת, נבחן אסטרטגיות כניסה לשוק הסיני תוך התבוננות מעמיקה וניתוח של מקרי הצלחה וכישלון בחדירה לשוק הסיני ונסיק איפה על ההשלכות הרגולטוריות של המשטר הסיני ועל ביצוע החדירה ופעילותה של פירמה בשוק זה.