הצעת מחקר בנושא "שחיתות פוליטית במנגנון א-פוליטי בישראל" מבוא לגישות ושיטות -!!

תקציר העבודה

שאלת המחקר היא: האם אינטרסים אישיים עתידיים משפיעים על בכירי הסיוויל סרוויס בישראל בהתנהגותם המקצועית והחלטותיהם הפוליטיות?
מדוע שאלה זו חשובה כבסיס לברור מחקרי:
עובדים בכירים רבים בעמדות מפתח במגזר הפרטי והציבורי (חברות ציבוריות וממשלתיות) בישראל, היו בעבר בעלי תפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים, ועזבו את השירות המדיני לטובת משרות מפתח במשק. נדמה שלבכירים רבים ב"סיוויל סרוויס" בישראל, שאמור להיות א-פוליטי לחלוטין, יש אג'נדה משלהם לקידומם האישי בעתיד, במשרות רמות או בזירה הפוליטית, ועלולים להיות מוטים בהתנהלותם המקצועית במהלך תפקידם הציבורי, כדי לשרת אינטרסים פרטיים ופוליטיים.
ארצה לבדוק אם כבר למן התחלת הקריירה שלהם וטיפוס בסולם, היו מחוזרים ע"י חברות במגזר הפרטי, ואם חיזור זה השפיע או היטה את שיקול דעתם והתנהגותם וגרם למנהל לא תקין.
אני רוצה לבדוק את הקשר בין השירות המדיני למשרות נחשקות ומשכורות עתק אצל ראשי המשק ובחברות ציבוריות וממשלתיות שתלויות בבכירים במשרדים כמו משרד האוצר, משרד התשתיות הלאומיות, משרד התמ"ת וכיו"ב ולחקור אם אנשים אלה, כששירתו במנגנון א-פוליטי, לא היו מוטים כדי להשביע רצון אילי הון וכוחות חזקים במשק, בתקווה למינויים.