פסיכולוגיה של המינים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | פסיכולוגיה, של המינים |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1333 |
תקציר העבודה
ממ"ן
1 3
שאלה 1
בחרתי במאמר "נשים כחפצים: דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית", מאת ד"ר ענת פירסט. המאמר בוחן את אופן הייצוג של גברים ונשים בפרסומות ככלי להבנת מערכת היחסים המגדריים. הסבר תיאורטי 1:
גישת הסכמות הקוגניטיביות חברתיות מסבירה כיצד מתפתחים בכולנו, החל מהגיל הרך, מבנים קוגניטיביים המסייעים לנו לפרש את העולם החברתי סביבנו, ויחד עם זאת עלולים לגרום לנו לטעויות בשיפוט- כמו במקרה של סטריאוטיפים למיניהם. מדובר על תהליך של עיבוד מידע שבעקבותיו נוצרים סטריאוטיפים. הסכמות משמשות כמעין מסננות שדרכן נקלט במוחנו המידע החברתי, הן מכוונות את הפרט לשים לב למידע המותאם להן ולהתעלם ממידע הסותר אותן ולדחותו. המידע שבידינו מסווג לסכמות חברתיות שונות, שמפרטות את מגוון הציפיות הכלליות שלנו ממאפייניהם של בני קבוצות חברתיות מוגדרות. סכמת מגדר זוהי מסגרת קוגניטיבית שמשקפת את האמונות החברתיות בנושא גברים ונשים, מדריכה ומארגנת את הדרך שבה הפרט מעבד ומארגן מידע חדש ביחס למינים ומכאן שסכמת המגדר מסיעת במצבים חדשים ומוכרים- לחזות מראש ובקלות את ההתנהגות של נשים וגברים ולהגיב עליה במהירות.
ממצא אמפירי 1:
במחקר של טילור ופלקון 1982 הראו דיון של שלושה גברים –