עבודת גמר קבוצתית בקורס מבוא לשיווק - מסעדת אל ריאן

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2721

תקציר העבודה

מבוא לשיווק עבודת גמר – מסעדת ألريان / אל ריאן /Al-Rayan   תמצית מנהלים                               מסעדת אל ריאן מנוהלת על ידי מרואן עפארה, בעל המקום אשר עבד כל חייו כמנהל מסעדות וברים, ולפני כארבעה שנים החליט לפתוח מסעדה עם תפריט משובח, מיקום מרכזי ועיצוב יפה, ונרגילות לסיפוק הצורך של הצעירים. כשנפגשתי עם בעל המסעדה מרואן, אשר מכיר אותי בעיקר מפני שאני לקוח קבוע, הוא מיד הסכים לבקשתי, שהיא לעזור לי לבצע עבודה על הארגון הכוללת עובדות ובעיקר מספרים אישיים לארגון, כמו כן נתונים אישיים מתוך מאגר הלקוחות הפרטי של הארגון שבאמצעותם ערכתי את הסקרים הטלפוניים.
חשוב לציין שצוות ההנהלה ובעל המקום דואגים מאוד לשים דגש על העיצוב והאווירה של המקום.
המקום נמצא במושבה הגרמנית, ממוקם בדיוק מתחת לנוף המרהיב שמעלי המושבה הגרמנית, ישנה ישיבה בחוץ על המדרכה מתחת לעצים, וישנה גם ישיבה מתחת לכביש שהיא מעוצבת פנטסטי, גם לאירועים וגם לצעירים או למבוגרים, בנוסף לבר ולישיבה בפנים. עבורי דרך ביצוע העבודה הייתה מאוד מאתגרת ומעניינת, כאשר ראיתי את דרכי התמודדות הארגון עם האיומים עליו ועם חולשותיו וכיצד הוא מייעל את יתרונותיו כך שיכפו על חסרונותיו.
במהלך ביצוע הפרויקט נתקלתי במספר בעיות:
1.      הארגון לא משנה הרבה בתפריט האוכל, אין לו טבחים מקצועיים בדרגות גבוהות.
2.      עצם העובדה שמגישים נרגילות ללקוחות ומעשנים במקום זה יוצר אווירה של צעירים ובעיקר גברים ולא נשים, אולם שמתי לב להשקעה הגדולה מצד העובדים וההנהלה להפוך את הדעה הקודמת הזו כדי להביא יותר לקוחות שהם גם נשים וגם אנשים מבוגרים ומשפחות.
3.      התחרות במושבה הגרמנית היא עצומה, ישנו שפע של מסעדות ויש עוד שלושה בתי קפה עם נרגילות שמציעות בעצם אותו המוצר.
מסקנות עיקריות מהעבודה: ·         יש תמיד לשים בראש ובראשונה את הלקוח – לשמוע את דעותיו ולספק את צרכיו בצורה מקסימאלית חרף התחרות ההכרחית לצורך מתן אתגר גיוון. ·         המלצתי לארגון היא לבצע סקר שביעות רצון או משוב על מנת לתת ללקוח במה להשמיע קולו. ·         דבר נוסף אותו אמליץ הוא לנסות לקדם אירועים במקום, כאשר תוביל לשינוי ועילוי על פני המסעדות המתחרות.
תמצית מנהלים:
.
עמ' 2
שאלה
1 : ניתוח הארגון עפ"י תמהיל השיווק -..
עמ' 4-5
שאלה
2 :מחזור חיי המוצר של מסעדת אל ריאן ..
עמוד  6
שאלה
3 :  פילוח שוק עפ"י ANSOFF –
עמוד  7
שאלה
4 : תהליך הקנייה –
  עמוד 
8 שאלה 5: המלצות ושיפורים בנושא איכות המוצר והשירות –…  עמ' 9-13
שאלה
6 : התחרות הענפית עפ"י PORTER ו SWOT — עמ' 14-17