עבודה בקורס ניהול אסטרטגי-רמי לוי שיווק השקמה

סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6734
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

                    ניהול אסטרטגי                                              סמסטר א' 2009
עבודה בת 29 עמודים! ו6739 מילים, מעולם לא הוגשה! תוכן עניינים:
ייעוד. 3
חזון החברה: 3
מטרות על. 3
בעלי העניין 4-5
ניתוח סביבת המאקר – מודל PEST. 6-7
איומים והזדמנויות – סביבה חיצונית 8
ניתוח סביבת הענף (סביבה חיצונית קרובה) 9
5 הכוחות של פורטר. 9-10 מודל מחזור חיי הענף. 10 קבוצות אסטרטגיות בענף המזון 11
 ניתוח סביבה פנימית – מבנה ארגוני (Organizational structure) 12
 מבנה תרבות ארגונית קיימת (על פי מודל 7 המימדים) 13
בחינת יכולות ארגוניות קיימות באמצעות מודל שרשרת הערך. 14
ניתוח משאבים קיימים – חוזקות וחולשות.. 14-משפטים  ניתוח היחסים הפיננסיים.. 16-17
דיון בחלופות אסטרטגיות – אסטרטגיות תחרותיות (גנריות) 18
 אסטרטגיות צמיחה.. 18
אופניי יישום של האסטרטגיות.. 19
טבלאות פישביין 20-23
אסטרטגיית העל -23
   יעדים טווח ארוך וטווח קצר 24-
5    אסטרטגיות פונקציונאליות ..
5 -26
   מיסוד האסטרטגיה –.26-28
   ביבלוגרפיה –..29
ייעוד: רשת חניות רמי לוי עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות בשיווק קמעונאי וסיטונאי בתחום המזון בישראל. החברה מפעילה רשת סופרמרקטים וחנויות ביגוד והנעלה במחירים מוזלים. הרשת מפעילה שלוש חברות בת, לרבות עסק של בגדים במחיר מוזל, זרוע של פיתוח נדל"ן ומשמשת גם כמפיצה סיטונאית של מוצרים.
ע"פ מודל אבל:
לקוחות הקבוצה הינם כלל הציבור, ולהערכתנו אינם בעלי אפיון מיוחד,מלבד היותם תושבי האזור בו פועלת הקבוצה.
מרבית לקוחותיה הינם לקוחות חוזרים ולא לקוחות חד-פעמיים. לקבוצה כ 570- לקוחות להם הינה משווקת מוצרים בסיטונאות.
ללקוחות דרישה למגוון רחב של מוצרים בעלות נמוכה יחסית לאלטרנטיבות בשוק. החברה עונה על צרכי הלקוחות באמצעות פתיחת סניפי דיסקאונט באזורים אטרקטיביים תוך שימוש ביכולת להציע מגוון רחב של מוצרים, המותאמים לצרכים השונים של הצרכנים  במחירים מוזלים ואטרקטיביים ביחס לרשתות וחנויות אחרות בשים לב לשולי הרווח של הקבוצה.כמו כן הקבוצה מקיימת מפעם לפעם מבצעים לתקופות מוגבלות למוצרים מסוימים.