עובדה בנושא בניית תוכנית עסקית חדשה למכבסה הנמצאת בקשיים כלכליים

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4670
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר:
העבודה עוסקת בבניית תוכנית עסקית חדשה עבור מכבסה פעילה הנמצאת בקשיים ונעשתה במסגרת קורס ביזמות עסקית.
העבודה קבלה ציון 95%.
מטרת התוכנית העסקית:
מטרת התוכנית העסקית הינה לבצע שינוי בקהל היעד אליו פונה מכבסת ארגמן ולהתמקד בפניה לפלח שוק חדש שהינו השוק העיסקי הכולל בתי מלון ואולמות אירועים.
רקע כללי:
מכבסת ארגמן הינה מכבסה הקיימת למעלה מ-משפטים שנים ובמתכונתה הנוכחית מספקת שירות ללקוחות פרטיים. התעצמות התחרות בשנים האחרונות בתחום אספקת השירות ללקוחות פרטיים ופתיחתן של מכבסות פרטיות רבות בסביבת המכבסה הביאו לירידה משמעותית ברווחי המכבסה. על מנת להתמודד עם אובדן הרווחים החליטה הנהלת המכבסה לבצע שינוי מהותי בקו העסקי הקיים ולהפוך את המכבסה למכבסה תעשייתית שמתמקדת בעיקר בלקוחות עסקיים.
ניתוח שוק היעד:
פלחי השוק בהם הוחלט להתמקד הינם ענף המלונות הבינוניים והקטנים וענף אולמות האירועים בירושלים. מדובר בפלחי שוק אטרקטיביים הנזקקים לאספקת שירותי כביסה בכמויות גדולות על בסיס יומיומי ולרוב אינם מחזיקים במכבסות עצמאיות.
תיאור השירות:
על מנת לבדל את עצמה ממכבסות תעשיתיות אחרות המתחרות אף הן על פלחי שוק אלו מציעה מכבסת ארגמן שירות יחודי הכולל ביצוע כביסה בפרק זמן של 24 שעות  ושירותי משלוחים. שירות יחודי זה אינו מסופק כיום במחירים אטרקטיביים על ידי מכבסות מתחרות ולכן יהווה גורם בידולי חזק עבור מכבסת ארגמן. השירות המוצע הינו אטרקטיבי במיוחד עבור פלחי השוק הנבחרים מאחר ופעילותם השוטפת של בתי המלון ואולמות האירועים מחייבת מציאת פתרון לכביסה של מאות פריטים מדי יום. מספר המטלות העומדות בפני מנהלי המלונות והאולמות הינו עצום ולכן לשכירת שירותיה של חברה חיצונית שתבטיח טיפול מקצועי, מהיר ואיכותי בכביסה המלוכלכת ותקל על מתן שירות איכותי לאורחים יתרונות רבים.