קורס 10908

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1221

תקציר העבודה

שאלה מספר 1
בעלי עניין בבנק דיסקונט והשפעתן:
בעלי החברה: בעלי השליטה בבנק דיסקונט הם קבוצת ברונפמן – שראן כאשר היא מחזיקה בכ – 26% ממניות הבנק. בעלי מניות נוספים הם הציבור עם 48.96%, מדינת ישראל עם אחזקה ב – 20% מהמניות ודויטשה בנק עם 5% מהמניות הרואים בבנק דיסקונט כהשקעה פיננסית ולכן מעוניינים ברמת התשואה על ההשקעה בעיקר.
בנק ישראל: הוא המפקח על הנעשה בענף, הוא קובע את חוקי המשחק בענף ומקצה את המשאב העיקרי "כסף" . האינטרס הוא לעודד רמת תחרותיות גבוהה בין הבנקים כדי לספק ללקוחות תנאים טובים ככל האפשר.
כלל האוכלוסיה: מעוניינת בתחרות בתחום סביב עלויות העמלה, אשראי גמיש ושירות טוב מהיר ואדיב ותשואה גבוהה על ההון האישי שקורה כתוצאה מתחרות בענף.
לקוחות: ישנם לקוחות מוסדיים,פרטיים ועיסקיים הנהנים משירותי הבנק ומעוניינים בשירות מהיר אדיב וזול כמה שאפשר עלויות עמלה נמוכות, אשראי גמיש ושירות מהיר ונעים ותמונת מצב עדכנית ומדוייקת עד כמה שאפשר לרגע נתון (משקיעים בניירות ערך).
מתחרים: בנקים נוספים כגון לאומי,פועלים,יהב- המתחרים פועלים בהתמדה כדי להעביר אליהם לקוחות מהבנקים המתחרים ואז דיסקונט נאלצת להשקיע מאמץ רב כדי להשאיר את הלקוחות ולהביא לקוחות חדשים אליה ולשפר כל הזמן את השירות והאיכות שהבנק נותן ללקוחותיו.
הספקים: ספקי שימור מידע, איחסון, הובלה, וכיוצא בזה … העוסקים במתן שירות לבנק על מנת להפעיל את החברה ולהחדיר בה טכנולוגיות חדשות לשיפור מעבר המידע מהבנק ללקוח והפוך.
העובדים: בבנק דיסקונט יש כ6000 עובדים (קבועיים וזמניים יחד) שמטרתם לשמור על איכות השירות ללקוח ולהשפיע על הצלחת האירגון ועל המשך שיפור ושמירה על ביצועיו.
שאלה מספר 2
א.      מאפייני ענף הבנקאות: