האם כניסה לשוק חדש והגדלת היצע המוצרים מגדילה את המכירות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3096
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

קורס: חשבונאות ניהולית מתקדמת לחשבונאים סמסטר2012 א  האם כניסה לשוק חדש והגדלת היצע המוצרים מגדילה את המכירות בדגש על שוק התקשורת   תוכן עניינים:
מבוא עמוד
3 -4
האם הגדלת היצע המוצרים ופנייה לשוק חדש מגדילה מכירות –עמוד 5-6
הורדת מחיר כאמצעי להגדלת מכירות –…עמוד 7-8
סיכום עמוד 9
ביבילוגרפיה -.עמוד
1 0 מבוא
עבודתי תתמקד בענף התקשורת ובדרכים להגדלת המכירות והרווחים של החברה. שוק התקשורת זקוק לדרכים יצרתיות על מנת להגדיל את רווחיו לאחר שחיקה ברווחים .
בסוף שנת 2011: ענף הסלולר מסכם עוד רבעון חלש של שחיקה ברווחים, על רקע התהדקות הרגולציה. 3 חברות הסלולר רשמו שחיקה של 28% ברווח לרמה של 634 מיליון שקל ברבעון, כאשר ב-3
הרבעונים הראשונים של השנה נשחק הרווח ב-16.6%. אולם עדיין מדובר בסכומים גבוהים, ו-3 החברות הרוויחו 2.2 מיליארד שקל ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה.
ההכנסות וה-EBITDA ב-3
החברות ירדו; ההכנסות משירותים בשלושתן התכווצו בשיעור דו-ספרתי, וגם ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח) נרשמה שחיקה אצל כולן. אולם בכל הפרמטרים התפעוליים החשובים, פלאפון נפגעה הכי פחות, ובפער גבוה מול פרטנר וסלקום. הכנסות פלאפון ירדו רק ב-1.5% לעומת פרטנר, שהכנסותיה ירדו ב-10.5%. סלקום רושמת את ההכנסות הגבוהות ביותר, 1.57 מיליארד שקל – ירידה של 9.4%.
גם התערבות רגולטורית אשר התבטאה בהפחתה אגרסיבית של דמי הקישוריות לצד תחרות גוברת, פגעו ביתר שאת בתוצאות". הרווח הנקי של שתי חברות הסלולר במעו"ף, פרטנר וסלקום, צנח ביותר מ-40% כ"א.
קצת על רמי לוי אשר הכתבה מתבססת עליו : הוקמה בשנת 1976 חנות קטנה בירושלים וכיום יש לה סניפים בכל הארץ. רמי לוי מעסיקה כיום כ-2000 עובדים.
כיום כאשר חושבים על "שיווק  השיקמה" חושבים על זול. רמי לוי נתפסת כרשת השיווק הזולה ביותר ללא פרסום וללא טריקים שיווקים כפי שמקובל ברשתות האחרות. ולכן כדי לבוא לקראת הלקוח הרשת נכנסה לתחום התקשורת על מנת להביא את המוצר ללקוח במחירים זולים יותר. אנשים כיום מחפשים את המחירים הזולים ולא את הגימיקים והמבצעים הזולים.
בענף התקשורת בארץ שלטו עד היום 3 חברות: פלאפון, סלקום ואורנג'.  פתיחת הענף לחברות נוספות ומתן רשיונות מאת משרד התקשורת לחברות נוספות היא בעצם המטרה להוריד את המחירים לצרכן בשוק בו שולטות ביד רמה שלושת חברות הסלולר שרווחיהן נספרים במיליארדים.
בעקבות המשבר הכלכלי וכן המחאה הציבורית גרמו לציבור להחרים חברות ,וכן לא לקנות מוצרים , בכך הקטינו את המחירים ואת רווחי החברות. כיום החברות בעקבות כך, כן פונות לקהל אם זה במחירים הנמוכים ואם זה במבצעים הבאים לקראת הלקוחות.
בעבודה זו אתמקד בשאלות הנובעות מכניסת רשת רמי לוי לענף התקשורת: האם כדאי לרשת רמי לוי להוריד מחירים, והאם זה יגרום לעליה במכירות וברווחים? האם הגדלת היצע המוצרים וכניסה לשוק חדש תגרום לעליה במכירות וברווחיות החברה?