סמינריון במוסר ועסקים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | מוסר ועסקים |
מילות מפתח | אתיקה, אתיקה ועסקים, ילדים, מוסר, מוסר ועסקים, מזון וילדים, מזון מהיר, מזון מהיר וילדים, מערך שיקולי חברות, מקדונלדס, נוער, שיווק, שיווק מזון מהיר, שיווק מזון מהיר לילדים, תעשיית המזון המהיר, תעשיית מזון מהיר |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 11725 |
מספר מקורות | 41 |
תקציר העבודה
מוסר ועסקים קורס 10523
סמינריון נושא העבודה:
האם מערך שיקולי החברות בתעשיית המזון המהיר בנושא שיווק מזון מהיר לילדים הינו מוסרי? שם: ת.ז.: כתובת: פלאפון: מנחה: תאריך: תוכן עניינים
מבוא 3-4
1 .
תעשיית המזון המהיר –.5
1 .1.
התפתחות המזון המהיר -5-6
1 .2. נזקים הנובעים מאכילת מזון מהיר -6-7
1 .3. השפעה והשלכות ארוכות טווח על ילדים בעקבות אכילת מזון מהיר …7-8
2 . תרבות מזון מהיר בישראל 9-10
3 . פרסום והשפעתו בתעשיית המזון המהיר -…11-13
4 . תגובות נגד למיגור הפעולות וההשלכות של רשתות המזון המהיר -14-16
5. מוסר ואתיקה של עסקים -17
5.1.
שיקולי בעד להכנסת שיקולי מוסר בעסקים -17-18
5.2.
שיקולי נגד להכנסת שיקולי מוסר בעסקים -18-20
6 . דיון מוסרי על רשת המזון המהיר- מקדונלדס -.21
6 .1.
השלב המקדים 21-24
6 .2. הערכה על בסיס עקרונות 24-
5
6 .3. החלטה על בסיס הסכמה -26
6 .4. אחריות מוסרית –…26-27
6 .5. מוסריות המנהל כלפי הארגון –27-28
דיון וסיכום -…28-31
ביבליוגרפיה -..32-34
מבוא
עבודה זו תעסוק בהיבט המוסרי של תעשיית המזון המהיר בקרב ילדים. תעשיית המזון המהיר אשר החלה התפתחותה בשנות ה 50 בארה"ב, ובשלושים שנה האחרונות הסתננה לכל חלקה של החברה האמריקנית, המערבית ואף הצליחה לחדור לארצות המזרח, ובכך הפכה לאחת התעשיות החזקות והנפוצות ביותר בעולם תודות לביקוש אשר גובר ולצרכנים נאמנים.
רשת מקדונלד'ס, עליה תתבסס ברובה עבודה זו, הפכה לסמל רב כוח של כלכלת השירותים האמריקנית, האחראית כיום על 90 אחוז ממקומות העבודה במשק זה. ב- 1968 הפעילה הרשת כאלף מסעדות. כיום היא מפעילה יותר מעשרים ושמונה אלף מסעדות בכל העולם, וכל שנה פותחת אלפיים חדשות בקירוב. "