אלימות כלפי נשים סטייה או נורמה בקרב העדה האתיופית?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 833
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מספר הקורס :931130031
נושא : אלימות כלפי נשים סטייה או נורמה ?
תאריך הגשה :12.03.2012
מבוא
לאחרונה עולה שוב ושוב השאלה כלפי התופעה של אלימות כלפי נשים בפרט בעדה האתיופית ניתן לראות כי מאז ומעולם אלימות כלפיי נשים לא נחשבה כסטייה ולכן גם לא היו דיווחים לרשויות או לגורמי האכיפה על הנושא .במשך השנים התופעה גברה והבינו כי התופעה שבעברה הייתה נראתה כנורמה שמתנהלת בחיי החברה ובקהילה האתיופית הופכת עם השנים ככל שהחברה מתקדמת לסטייה חברתית             נורמה הגדרתה עקרון חברתי פורמאלי או בלתי פורמאלי הקובע את ההתנהגויות ואת דרכי החשיבה הראויות והמקובלות ואת אלה הפסלות בחברה מסוימת. נורמה אינה בהכרח חוק משפטי או כלל שאין לו עוררין עליו והיא תלוית הקשר בדומה למוסר נורמה בעצם משקפת תבניות התנהגות בחברה מסוימת .
            לעומת סטייה נתפסת הפרת הנורמה ההפך הגמור לנאמר קודם לכן הסטייה היא יחסית לתרבות כלשהי לחברה כלשהי ומשתנה מזמן לזמן וממקום למקום וטיבה נקבע בהתאם למעמד ולסטאטוס של המעורבים בה .
            אלימות כלפי נשים תופעה חברתית שיכולה לכלל אלימות פיזית מילולית או התעללות נפשית .תקיפה מינית או כלכלית קיימות תיאוריות שהסיבה לתופעה זו נעוצה באי שיווין המגדרי וממעמדן הנחות של הנשים לאורך ההיסטוריה   עבודה זו תעסוק בשאלה האם אכן זה נורמה או סטייה אלימות כלפי נשים בעדה האתיופית .