עבודת גמר פרה סמינריון בניתוח דוחות פיננסיים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 20954
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

קורס:
ניתוח דו"חות פיננסיים סמסטר
2 012א                                   עבודת גמר – ניתוח פיננסי והערכת שווי חברת ישרוטל בע"מ שם:
ת"ז: כתובת: טלפון: קבוצת לימוד: תאריך הגשה:
תוכן עניינים
מבוא …1
סקירת ענף המלונאות -2-10 תיאור חברת ישרוטל -11-20 ניתוח S.W.O.T –..21-22   סקירת רשת מלונות רימונים -…23-24
ניתוח המאזן ..
5 -33
ניתוח דוחות רווח והפסד 34-44
ניתוח הדוח על תזרימי המזומנים …45-47
ניתוח יחסים פיננסיים …48-54
סיכום ביניים -.55
מדד אלטמן -…56
הערכת שווי חברת ישרוטל –..57-64
סיכום ומסקנות ..65
ביבליוגרפיה -…66
נספחים –67-70 מבוא
סקירת העבודה בעבודה זו סקרתי את ענף המלונות והתיירות הכולל מגוון של אפשרויות אירוח ונופש, חוויות קולינריות, בידור, תרבות וספורט ואת חברת ישרוטל בע"מ בשוק זה.
ניתוח החברה יבוסס על מאפיינים שונים כגון מיקומה של החברה בשוק הענף והסיכונים העסקיים להם החברה חשופה תוך השוואה לחברה מתחרה באותו הענף, רשת מלונות רימונים.
ניתוח החברה והענף התבסס על נתוני הדוחות הכספיים של חברת ישרוטל בע"מ לשנת 2010 ועל הדו"חות של  שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2011, ועל דוחות אלה של רשת מלונות רימונים.
ניתוח העבודה התבצע באמצעות כלים חשבונאיים כגון יחסים פיננסיים, ניתוח דוחות כספיים והשוואות לחברה המתחרה, הלא היא רשת מלונות רימונים. בעזרת ניתוחים אלו הערכתי את מצבה העסקי והפיננסי של חברת ישרוטל כיום וכמו כן את השינויים להם החברה והענף נחשפים. בנוסף לניתוח זה, ניסיתי להעריך את עתידה העסקי של החברה ויכולתה להפיק מזומנים בעתיד.
ממצאים עיקריים חברת ישרוטל הינה מהמובילות בענף התיירות ארץ. לחברה מלונות באזורים שונים ברחבי הארץ, אך עיקר התמקדותה היא בעיר אילת. לחברה ישנן שאיפות התרחבות באזורים שונים כגון ים המלח ומצפה רמון. תוצאותיה העסקיות מושפעות במידה רבה ממספר גורמים עיקריים כגון עונתיות, אירועים ביטחוניים וכו'. במהלך שנת 2009
השיקה ישרוטל את "ישרוטל סאן אקספרס"-מערך טיסות שכר מיוחדות, ישירות מלונדון לאילת. בנוסף לכך ישרוטל הינה רשת המלונות הראשונה בישראל הנוטלת אחריות ומעורבות פעילה בהפעלת ערוצי גישה מאירופה לאילת ובכך עוררה מחדש את שוק התיירות הנכנסת מצרפת ומאנגליה לאתר הנופש הדרומי. רשת ישרוטל מציעה את המגוון הרחב ביותר של המלונות בהתאם להעדפה, טעם, תקציב ויעד החופשה. לאורך השנים האחרונות חל שיפור משמעותי בענף המלונאות וכראיה לכך חברת ישרוטל הציגה רווח נקי חיובי לאחר שנים של הפסדים מתמשכים. לאחר המצב הביטחוני הקשה ששרר במדינה משנת 2000, חברת ישרוטל החלה להתאושש. החברה המשיכה להשקיע ברכוש קבוע גם בתקופה זו ואף רכשה את מלון לגונה.
לאור ניתוחי דו"חות הרווח והפסד, המאזנים, תזרימי המזומנים, יחסי הנזילות, יחסי האיתנות ויחסי הרווחיות מודגשת יציבותה של חברת ישרוטל בע"מ גם כאשר נתקלה בקשיים בשל המשבר הכלכלי, מבצע עופרת יצוקה ואף האסון בכרמל, בו נגרם נזק בהיקף של שלושה מיליוני שקלים למלון יערות הכרמל שברשותם.