בקורס שיטות מחקר איכותניות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | שיטות מחקר איכותניות |
מילות מפתח | באואר וגאסקל, דנזין ולינקולן, החוקר כבריקולר, הליכי בניית קורפוס, ליבס וקמפף |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2152 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
מספר קורס: 10748
שאלה 2:
א. באיזה הקשר עלתה סוגיה זו לדיון בכל אחד מהפרקים האמורים? האם הכותבים דנו בסוגיה זו באופן תיאורטי בלבד או גם המחישו אותה באמצעות מחקר?
א. הליכי בניית קורפוס באו לידי ביטוי במאמרם של ליבס וקמפף, "שחור לבן וגוונים של אפור: פלסטינים בתקשורת באינתיפאדה השנייה", בכך שלצורך בניית הקורפוס המחקרי שלהם, הם החלו לאסוף תמונות סטילס מהעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ", האחד עיתון עממי והשני עיתון אליטיסטי, בין השנים 2000-2005, על מנת לבדוק את הקשר שלהם לטקסט שמלווה אותם, לצורך בדיקת ייצוגים העולים מתוך התמונות, מה הישראלים רואים כשהם מסתכלים על התמונות בעיתון ועל הסכסוך הישראלי פלסטיני.
לאחר שלב איסוף תמונות הסטילס הם ממיינים את התמונות שאספו לאויבות (מה 'הם' עושים לנו) מול פגיעות (מה 'אנחנו' עושים להם) לצורך בדיקת הייצוג של הפלסטינים באינתיפאדה השנייה שהייתה קשה וחריפה יותר מהאינתיפאדה הראשונה.
ההקשר שבו עלתה הסוגיה של הליכי בניית קורפוס בפרק 14 מתוך ספרם הערוך של באואר וגאסקל, הוא במחקרה של דיאנה רוז שעסק בייצוגי שיגעון בטלוויזיה.