קריאה וכתיבה סיכום כל השיעורים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1885

תקציר העבודה

קריאה וכתיבה אקדמאית קריאה וכתיבה הבסיס של האקדמיה מבוסס ותלוי על קריאת מאמרים אקדמאיים. העבודות יהיו מבוססות על המאמרים.
מקור פופולארי למידע- עיתונות TV SHOWS מקור מדעי- המחקרים עצמם שמבוססים על שיטה מדעית מסוימת.
יום שלישי 26/10/10 שיעור מספר 2.
אקדמי-איסוף נתונים בשטח וניסיון להגיע לחוקיות כלשהיא. @@עיין ערך טבלת השוואה בין אקדמי לעיתונאי@@ מתי אני כן יכולה להשתמש בחומרים פופולאריים בטקסט אקדמאי:
א.      בשביל להגדיר בעזרתם (עיתון, TV) ב.      הנתונים שלי יהיו החומרים הפופולאריים (לנתח מאמרים בעיתונים [איך העיתונות בוחרת להציג את X]) @הוסף לטבלה@ @@הנחיות לתקצור מאמר עיתונאי בדף מצורף לתרגיל@@ השורה ראשונה בפסקה נותנת טענה כל מה שבא אחרי זה מגבה את הטענה. פסקה תהיה בין 10-12 שורות. מילות קישור בין הפסקאות, בנוסף בניגוד לכך…
יש שני סוגים של מאמרים אקדמאיים:
1.      מאמר תיאורטי- דן בשאלה/סוגיה ומנתח אותה באופן תיאורטי כשהוא מסתמך על מחקרים קודמים ולא מחקר בפועל. [יושב מהמקום וכותב לפי מחקרים אחרים] סוג של מאמר תיאורטי הוא: מאמר סוקר ספרות- סוקר את המאמרים שנכתבו בנושא מסוים מאמר שמקבץ את כל החומר האקדמאי שנכתב עד כה בנושא כלשהו.
2.      מאמר מחקרי (אמפירי)- ניתן לבדיקה. מאמר שבו החוקר יוצא לשטח אוסף את הנתונים ומנתח אותם.
יש שתי שיטות (מתודות) שאנחנו משתמשים מבחינה מחקרית [אמפירית]:
ניתוח כמותני- מחקר שבו אנו בוחנים מספר מועט של אלמנטים אבל על אוכלוסייה גדולה. האוכלוסייה שאנו בודקים חייבת לייצג את האוכלוסייה הרחבה יותר (המדגם חייב להיות מייצג). במחקר אנו נוטים להשתמש במספרים, נתונים כמותיים, סטטיסטיקות. מחקר איכותני- מחקר שבו אנו מתמקדים במספר מועט של נחקרים או קבוצות או אפילו קבוצה אחת ובו אנו מתעמקים במה שקורה באותה …