יסודות הפקה ויצירה בטלוויזיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2008

תקציר העבודה

הפקה ויצירה הפקה ויצירה- מושגים:
POV- נקודת מבט. למשל רגשית.
מתי נשתמש באיזה שוט של המצלמה?
1.      קלוז אפ- בד"כ כשהדמות שותקת ורוצים להעביר רגש דרך הפנים שלה בלבד הבעה שהיא צנועה יחסית ולא אקספרסיבית. יצירת מצב רגשי בפנים שהוא לא מוגזם.
2.      מדיום קלוס אפ- כשהדמות מדברת, לא במצב אינטימי מידי.
3.      מדיום שוט- זוויות שלא מאיימת על הצופה יותר מידי. בזוויות הזו נכנסים הידיים ושפת הגו,. פעולה ומילה יחד שיש לזה עוצמה.
4 .      לונג שוט- כשאני רוצה להראות דמות בתנועה, כשיש פעולה פיזית גדולה של מישהו.
תמונת מצלמה מPOV- כשאתה שם את המצלמה כמו האדם, אתה שם את עצמך בתור הצופה ורואה מה שהוא רואה.
פריים- א. תחום הצילום, המסגרת בה הצלם מארגן את תמונתו.
ב. צילום בודד מתוך הסרט, בדרך כלל 1/24 של שניה בפילם, 1/
5 בוידאו.
שוט- א. קטע סרט המצולם על ידי פעולת מצלמה אחת.
ב.  קטע מסרט מנקודת חיבור (CUT) עד נקודת חיבוק בסרט הערוך.
סצנה-יחידת סיפור קולנועית המתרחשת במקום אחד ובזמן רציף.
סיקוונס (Sequence)- יחידה של זמן קולנועי, מאורגנת ממספר סצנות המפתחות רעיון או נושא מסויים.
TWO SHOT- שוט בו מופיעים שני אנשים THREE SHOT-שוט בו מופיעים שלושה אנשים GROUP SHOT- שוט המתאר קבוצה של אנשים תנועות מצלמה PAN- תנועת מצלמה סביב צירה במישור האופקי (ימינה ושמאלה) TILT-תנועת מצלמה סביב צירה במישור האנכי (למעלה ולמטה) DOLLY- א. תנועת מצלמה המתקרבת או מתאחרת מאובייקט המצולם (על ידי שימוש בעגלה, גלגלים וכו') ב. עגלה מיוחדת להסעת המצלמה תוך כדי צילום.
TRACK-תנועה של המצלמה כולה, על גלגלים או על עגלה ימינה או שמאלה ZOOM- א. חיקוי לתנועה של התקרבות (זום אין) או התרחקות (זום אוט) הנוצר על ידי העדשה ב. עדשה בעלת אורך מוקד בר שינוי.
TRAVELLING SHOT- שוט המצולם מרכב נוסע זויות צילום HIGH ANGEL- [H.A] צילום מזוויות גבוהה (המצלמה מעל האובייקט המצולם) LOW ANGEL- [LA]- צילום מזוויות נמוכה (המצלמה נמוכה מהאובייקט המצולם) EYE LEVEL- זווית צילום בגובה העיניים (המצלמה בגובה האובייקט המצולם) מושגים נוספים DISSOLVE (MIX)- התחלפות הדרגתית של תמונה אחת בתמונה אחרת FADE IN [FI]- א. הופעה הדרגתית של תמונה מBLACK.
ב. כניסה הדרגתית של סאונד, משקט עד לעוצמה הרצוייה FADE OUT [FO]- א. העלמות הדרגתית של התמונה לBLACK ב. העלמות הדרגתית של סאונד עד לשקט.