קריאה וכתיבה אקדמאית ב סיכום כל השיעורים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3108

תקציר העבודה

‏יום ראשון 04 מרץ 2012 שבוע 1
העברת המידע בצורה בהירה, עניינית ויבשה. חשוב להבחין בין כתיבה עיתונאית לכתיבה אקדמאית: בכתיבה אקדמאית צריכות להיות פסקאות (מבנה), בשפה אקדמאית, אזכורים.  בעיתונאות יש סיפור, ציטוטים שלא ברור מי אמר אותם.
חולק דף עם מילים שבהן לא נשתמש.
משפט צריך להכיל בתוכו בתחילת המשפט את מה שאנחנו רוצים להגיד. קודם מתחילים עם התופעה עצמה, או נטייה (אנשים נוטים ל…), אני צריכה לדאוג לפיסוק.
משפט על מה שהיה אתמול: אתמול הוצגה בטלוויזיה תוכנית טלוויזיה בשם מצב האומה. דוגמא ממשפט מצוואה שפיסקתי: "כל רכושי לאחי ברוך, לא לבן אחותי יוסף, בוודאי לא לשלם לחייט, לא כלום לאנשים, לא כלום לאנשים עניים, הכל זה רצוני". – חולק דף בנושא.
פסקה הכתיבה אקדמאית מבוססת אך ורק על כתיבה של פסקאות. פסקה היא חיבוק של מספר משפטים שיש להם רעיון משותף. המשפט הראשון של כל פסקה מהווה את הטענה המרכזית של הפסקה. המשפטים שבאים אחריו מתייחסים לאותו משפט. הם יכולים לתמוך במשפט, להדגים. המשפט האחרון של הפסקה הוא באיזה שהוא מקום גם מסכם אותה. אנו לא כותבים 'לסיכום', אבל אנו סוגרים את הנושא. פסקה צריכה להיות בין 8-13 שורות. חייב להיות קשר בין המשפטים בפסקה וחייב להיות קשר בין פסקאות.
חולק דף ממנו ניצור פסקה: אנשים בכל העולם מתחתנים מסיבות שונות. על אף השוני בין התרבויות ניתן לראות נקודות דמיון בכל הקשור למוסד הנישואין וחתונות: טקסים ומילות ברכה בחתונה-, מצב הנישואין… חיזור… הארוחה… לסיכום, ניתן לראות כי למרות השוני בין בני האדם, ההבדל בין הארצות, בין הדתות וכל גזע, ישנן נקודות דמיון במוסד הנישואין.
איך אנו מבחינים בין פסקאות?
1.      לעשות יישור לימין אבל רווח כפול בין פסקה לפסקה.
2.      להיכנס פנימה.
‏יום ראשון 18
מרץ 2012 שבוע 3
סוגי מאמרים מאמר אקדמאי עובד על פי כללים ברורים. הכללים שבוחנים מאמר פועלים בשני מישורים: כללים הפועלים על כיוון התוכן ואלו שפועלים על פי מבנה של מאמר. כל מאמר במדעי החברה בנוי באותה הצורה עם שינויים קטנים מאוד. המבנה של מאמר מקביל למבנה של עבודה סמינריונית.
ישנם שני סוגי מאמרים: מאמר ספרותי (…