השפעת מדיניות הכרזת דיבידנד במזומן על מחיר המנייה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3514
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה חוג חשבונאות השפעת מדיניות הכרזת דיבידנד במזומן על מחיר המניה סמינריון בדוחות כספיים מאוחדים תאריך הגשה:12.8.2012
תוכן עניינים
1.     מבוא …  3
2 .     מדיניות הכרזת הדיבידנד במזומן –.   4
3 .     סקירת ספרותית –
5-8
4 .     היבטים מוסדיים -8
5.     שאלת המחקר והשערותיו -..
9-10
6 .     בחירת המדגם –11
7.     כלי המחקר והליך המחקר -…12-13
8 .     ניתוח סטטיסטי -…14-19
9.     דיון וסיכום ממצאי הניתוח הסטטיסטי –20
1 0.
תרומת המחקר והמלצות למחקר עתידי -..21
1 1.
ביבליוגרפיה –.22-23
עבודתי הינה עבודה אמפירית,אשר תעסוק בבחינת השפעת מדיניות הכרזת חלוקת דיבידנד במזומן על מחיר המנייה.
דיבידנד,הוא תשלום שמעבירה חברה,מתוך עודפיה או רווחיה,לידי בעלי מניותיה.
חלוקת דיבידנד מתבצעת בשני האופנים הבאים:
א.חלוקת דיבידנד במזומן-זו היא הדרך העיקרית והפופולארית ביותר של חברה לחלק דיבידנד ולכן במחקרי אתמקד דווקא בחלוקה מסוג זה.
 ב.חלוקת דיבידנד "בעין"-כלומר,חלוקה של נכס.כגון:מניות חברת הבת.
חלוקת הדיבידנד משתנה מחברה לחברה,ישנם חברות שכלל לא מכריזות דיבידנד וישנם חברות שמחלקות באופן קבוע,גובה הסכום לחלוקה ייקבע ע"י החברה בהתאם לרווחיה באותה שנה.אופן החלוקה מצוין במסגרת מדיניות החברה,אך במידה ויש לחברה מדיניות מוצהרת לחלוקת דיבידנד,הדבר אינו מחייב את החברה לחלק דיבידנד לבעלי מניותיה.
מטרתה העיקרית של חברה היא להשיא את ערכה לבעלי מניותיה,כאשר החברה מרוויחה,היא יכולה לשלם חלק מהרווח לבעלי המניות בדיבידנד ולשמור את יתרת הרווח לעצמה לצורך פיתוח עסקי וטכנולוגי.
עבודה זו תבחן את תגובת מחירי המניות בהתאם למדיניות הכרזת הדיבידנד של חברות שונות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בישראל. המחקר יבדוק זאת ע"י השוואה בין חברות בעלות מדיניות חלוקת דיבידנד מוצהרת לבין חברות שאין להן מדיניות חלוקת דיבידנד מוצהרת.
השפעת מדיניות הכרזת חלוקת דיבידנד במזומן על מחיר המנייה הוא נושא חשוב מאוד בחשבונאות הפיננסית שנידון רבות במחקרים שונים.
בעבודה זו אני אחקור ואאסוף נתונים על חברות רבות, ובאמצעות כלים סטטיסטיים אבדוק האם קיים קשר בין חלוקת דיבידנד במזומן לבין מחיר המנייה של החברה בבורסה.