חינוך מיוחד - ממן קשיים חברתיים לילדים עם לקויות למידה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2226

תקציר העבודה

תקציר – ממן קשיים חברתיים בילדים עם לקויות למידה:
מיומנות חברתית מהווה חלק אינהרנטי מסך כל הכישורים וחלק מעיצוב האופי הייחודי שראוי וצריך לטפח בידי האינדיבידואל, והכל מתוך הכוונה להסתגלות ומוכנות אישית ובין-אישית למען יתפקד באופן אפקטיבי בתוך החברה. חרף העובדה כי, פלח אוכלוסיית התלמידים בעלי לקויות אינו קוהרנטי ביכולתו ובכישוריו, עדין ניתן לראות כי תלמידים האוחזים בלקות למידה ככאלו המובחנים בתפקודם ההתנהגותי והפסיכולוגי אל מול אלו בני גילם שאינם אוחזים בלקות כלשהי, ואפילו אל מול אלו הנזקקים לצרכים מיוחדים אחרים. בעת האחרונה, בשל השינויים המבניים, הן במערכת החינוך בישראל והן בשאר מדינות העולם המערבי, תלמידים בעלי לקות למידה נמצאים משתלבים בפרדיגמות החינוך הכלליות, יחד עם השוואת הציפיות והדרישות בינם ובין שאר התלמידים. נראה כי חרף טיפוח המיומנויות הלימודיות בקרב ילדים הנזקקים לצרכים מיוחדים, לא ניתן למצוא מענה מספק לצרכיהם של תלמידים, צעירים או מתבגרים כאחד, באשר לדרישות החברה ליצירת קשרי גומלין, תחרותיות ועמידה בלחצים שונים.