מושגי יסוד ביחב"ל

סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1265

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 14
תשובה 1
תחילה אציין את סוגי המלחמות עליהן למדנו בקורס:
מלחמה גרעינית – השמדה, מחיקה של מדינה מסוימת מלחמה ביולוגית וכימית – חיידקים, אנטרקס מלחמה קונבנציונאלית האזורית והמוגבלת – מלחמה רגילה של צבא מול צבא לוחמה זעירה – מלחמת גרילה לוחמה אקולוגית – שינוי ושיחוק במזג האוויר לוחמה מדינית – שדרוג של המדינה לוחמה כלכלית – סנקציות כספיות. אי יכולת לייבא ולייצא גם במצב של שלום לוחמת המידע – סייבר, לוחמה ממוחשבת לוחמה פסיכולוגית – להוציא את הרוח מהמפרשים של האויב. "אין טעם למלחמה כי ההפסד שלכם ידוע".
לוחמה הפסיכודאלית – גורמים עוינים יזרימו סמים למדינה שלי על מנת שהנוער העתיד להתגייס לא יוכל להתגייס בכדי שתקציב משרד הבריאות יעלה לעומת תקציב הביטחון.
לוחמה ווגינארית – להציף את המדינה בנערות ליווי וזונות על מנת שיפיצו מחלות, וזאת במטרה שתקציב משרד הבריאות יגדל לעומת תקציב הביטחון.
לוחמה הדמוגרפית – שיעור האזרחים קטן לעומת שיעור המתיישבים שגדל. עידוד לכמות רבה של מהגרים ופליטים. לדעתי, את מלחמת ארצות הברית באפגניסטן ניתן לחלק לשני שלבים:
בשלב הראשון, כתגובה לאירועי ה11 בספטמבר 2001 החליט נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו.בוש לשלוח כוח צבאי רב לאפגניסטן במטרה לפגוע חזרה במשטר הטאליבן שסייע לראש ארגון הטרור אל-קאעידה אוסמה בן לאדן ליישם ולבצע את שרשרת הפיגועים בארה"ב.
המחשבה הייתה שמדינת ארה"ב איננה תשב בשקט …