בתקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2386

תקציר העבודה

ממן 13
שאלה 1:
א. ארבעת המערכות העיקריות שלוקחות חלק בתהליך של התהוות דעת קהל עפ"י כספי הם:
1 . הציבור/הקהל (מערכת של החזקת דעות)- מדובר בסוגים שונים של קהל או מגזרים בציבור, אשר מחזיקים בדעה מסויימת.                                                                                                                                                                           2. אמצעי התקשורת (מערכת התקשורת)- כלומר, אמצעי התקשורת השונים כגון עיתונים (גם תקשורת ההמונים וגם התקשורת הבינאישית).                                                                                                                             3. הנציגים השונים (מערכת הייצוג)- מדובר על נציגי הציבור כמו, חברי כנסת, פוליטיקאים, מפלגות וארגונים שונים, אשר מייצגים את דעת הקהל בנוגע לנושא או לסוגיה מסוימת.                                                                 4. השלטון (מערכת קבלת ההחלטות)- כלומר, ראש הממשלה, שרים ופקידים בכירים, שמקבלים החלטות.
כספי טוען שיחסי הגומלין בין ארבעת המערכות הנ"ל הם שיוצרים דעת קהל.  ארבעת הדפוסים המרכזיים להתהוות דעת קהל עפ"י כספי הם: (2+4):
1. הציבור/הקהל כיוזם תהליך של דעת קהל: קהל פעיל ß מערכת הייצוג ומערכת התקשורת ß קובעי המדיניות.    הדגם הזה מדבר על קהל פעיל אשר מבקש לעורר את דעת הקהל הכללית בנוגע לנושא מסוים. מטרתו להשפיע על קובעי המדיניות וזאת באמצעות סיוע של נציגים שונים ואמצעי התקשורת.                                                        2. אמצעי התקשורת כיוזמי התהליך של היווצרות דעת קהל:
אמצעי התקשורת ß קהל ßקבוצה ß (קובעי המדיניות).