היכרויות און ליין וקשר לטווח ארוך

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 8355
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
3-4
פרק ראשון- סקירת ספרות 5-16
1 .       אתרי היכרויות באינטרנט
1 .1   רקע
כללי
1 .2   מאפיינים טכנולוגיים של אתרי היכרויות
1 .3   שיעור השימוש ופופולאריות אתרי ההיכרויות המקוונים 5-9
5-7
7-8
8 -9
2 .       הצגה עצמית וחשיפה עצמית
2 .1   הצגה עצמית וחשיפה עצמית און ליין
2 .2   הטעויות ורמאויות בהצגה עצמית און ליין
2 .3   הצגה עצמית ומגדר
2 .4    הקשר בין הצגה עצמית און ליין ובין מערכות יחסים רומנטיות 9-16
1 0-12
1 2-מנהל עסקים מנהל עסקים-משפטים משפטים-16
פרק שני- מטרות המחקר ומתודולוגיה
1 7-23
פרק שלישי- ממצאי המחקר
2 4-30 פרק רביעי- דיון
3 1-34
פרק חמישי-סיכום
3 5-37
פרק שישי-סיכום תהליך המחקר;מבט אישי
3 8
ביבליוגרפיה
3 9-40 בעבודה זו אחקור את תחום אתרי ההיכרויות המקוונים באינטרנט, ואת הקשר בינם ובין יצירת מערכות יחסים לטווח ארוך. הבחירה בנושא זה נבעה מתוך העניין האישי שלי בצורך המאוד ראשוני ובסיסי שיש לנו, כבני אדם, במציאת פרטנרים למערכות יחסים ארוכות טווח תוך שילוב של נושא כללי זה במאפייני חברת המידע. החברה המודרנית, על מאפייניה הטכנולוגיים, בהתמקדות בעולם האינטרנט היא חברה המתנהלת בעולם חדש ואחר, עולם בו מדיום משנה מסר. לכן, בחרתי לשלב את שני תחומי עניין אלו ולנסות לבצע ביניהם אינטגרציה ומציאת קשר במסגרת מחקרית.
במסגרת מחקר זה אנסה לענות על שאלת המחקר:  באיזו מידה מהווים אתרי ההיכרויות באינטרנט בסיס ליצירת היכרויות רומנטיות לטווח הארוך?
מענה לתשובה זו אנסה להפיק באמצעות שילוב של שני כלים מרכזיים- האחד, סקירה ספרותית אקדמית והשני- שאלון דיווח עצמי. אינטגרציה בין השניים צפויה כי תביא למסקנות בנוגע לשאלת המחקר והשערות המחקר השונות.
בפרק הראשון בעבודה, סקירת הספרות, אבצע סקירה ספרותית המושתתת על מאמרים ומחקרים המוכרים אקדמית. הסקירה הספרותית תתמקד ברקע
כללי על אתרי ההיכרויות באינטרנט, מונחים חשובים למחקר; הצגה עצמית וחשיפה עצמית וכן תחום ההטעיות והרמאויות האפשריות בתחום ההיכרויות און ליין.
הפרק השני, מטרות המחקר ומתודולוגיה, מתחלק לשניים. בחלקו הראשון אבצע סקירה ופירוט של שאלת המחקר, השערות המחקר ומטרות המחקר בו תעסוק עבודה זו. בחלקו השני אתמקד בשיטת המחקר הספציפית שנבחרה לעבודה- שאלון דיווח עצמי, אעמוד על יתרונותיו וחסרונותיו, שיטת הדגימה במחקר וכן אציג את שאלון הדיווח העצמי בו השתמשתי במהלך המחקר.
בפרק השלישי, ממצאי המחקר, אציג את ממצאי המחקר והתפלגויות התשובות לשאלון באמצעות מלל וגרפים המשקפים את הממצאים. הפרק הרביעי, פרק הדיון, מהווה את הבמה לדיון בממצאים שהוצגו בפרק השלישי תוך ניתוח והבנה של תשובות הנחקרים וניסיון למצוא את הקשרים בין משתני המחקר השונים. הדיון מהווה את הפרק המרכזי בו מתקיימת האינטגרציה בין סקירת הספרות לממצאי המחקר.
הפרק החמישי, סיכום, יהווה את סיכום תהליך המחקר ברמה המחקרית והתיאורטית. פרק זה יכלול את המענה לשאלת המחקר ואת המסקנות בנוגע להשערות המחקר. בנוסף, אציג בפרק זה את מגבלות המחקר הנוכחי וכן מחקרי המשך רצויים בתחום.
הפרק השישי, סיכום תהליך המחקר; מבט אישי, יהווה פרק סיכום לתהליך אותו עברתי אני, כסטודנטית במהלך המחקר. הפרק ייכתב תוך הראייה ונקודת המבט האישית שלי על הנושא ועל תהליך העבודה.