שיטות מחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 92
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1504

תקציר העבודה

ממ"ן
1 3 בקורס שיטות מחקר, 10285
סמסטר ב' תשע"א שאלה 1
א.      המקור לפער בתוצאות יכול לנבוע מהבדלים בניסוח של השאלה. במילים אחרות, יכול להיות שהשאלה נוסחה באופן המטה לכיוון מסוים שכן נראה כי בשני הסקרים התוצאות שהתקבלו הפוכות: במחקר א' יש נטייה להתנגד לשאלה, לעומת מחקר ב' בו יש נטייה להסכים עם השאלה. יצוין כי יכולים להיות נוסחים שונים שעלולים לגרום להטיה כגון שימוש במילים עם מטען רגשי או שימוש בקביעות כמו "דעת הרוב" "רופאים טוענים", שעלולים להשפיע על המשיבים לענות בכיוון אותה הדעה.
ב.      נוסח אפשרי לשאלה של מכון א': "המתת חסד מבחינתי הינה רצח!". (שימוש במילה בעלת מטען רגשי-רצח) נוסח אפשרי לשאלה של מכון ב': "המתת חסד מבחינתי אינה תמיד מוצדקת".
(עידון של השאלה כך שהמשיבים ירגישו יותר בנוח להסכים עם האמירה).
כאשר יש שימוש במילים בעלות מטען רגשי גבוה, כגון "רצח", "דמוקרטיה" וכו', שלהן משמעות מאוד חזקה עבור רוב האנשים, הנבדקים עלולים להירתע מלהסכים חד משמעית עם ההיגד או להסכים מעבר להרגשתם האמיתית. לעומת זאת, אם מעדנים את השאלה כך שהנבדקים יחושו יותר בנוח לענות תשובות כנות, יש סיכוי גדול יותר לקבלת משוב אמיתי.
שאלה 2
א.      1. ההקדמה כוללת:
·         הצגת הגוף המראיין- מחקר שהוצע ע"י ד"ר דן קיילי.
·         הצגת מטרת המחקר- שאלון המיועד לבדיקת קיומה או אי קיומה של תסמונת תפ"פ אצל גבר מסוים. בנוסף, לקראת סוף ההקדמה מצוין כי השאלון הינו עבור אותן נשים שיוכלו לבחון האם הגבר שלהן לוקה בתפ"פ או לא-