סמינר ניתוח חברה - פרטנר תקשורת בע"מ

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 10007
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

ניתוח חברה להשקעה – פרטנר תקשורת בע"מ ראשי פרקים:
1. תקציר 4
2 . הצגת החברה -5
2 .1 היווסדות החברה –…5
2 .2 שליטה ואחזקות החברה …5
2 .3 חברות בת –6
2 .4 פעילות החברה ..7
3 . ניתוח מאקרו -.8
3 .1 שוק התקשורת בישראל -8
3 .2 רגולציה בישראל 9
4 . ניתוח מיקרו -11
4 .1 שוק הסלולר בישראל -.11
4 .2 ניתוח SWOT .12
4 .3 מודל פורטר -12
4 .4 רגולציה בסלולר ודרכי התמודדות …מנהל עסקים 5. ניתוח פעילות החברה -..21
5.1 אג"ח ומימון בנקאי –21
5.2 ביצועי מניות החברה -..23
5.3 ניתוח פיננסי …24
5.4 תזרים מזומנים 28
5.5 מבנה המאזן ..9.2
5.6 מדיניות חלוקת דיבידנדים 31
5.7 מחקר ופיתוח ..32
5.8 התנהגות ארגונית וכח אדם –..33
5.9 אחריות חברתית וסביבתית –..36
6 . שאלות למנכ"ל .37
7. המלצה –…39
8 . נספחים –..40 9. ביבליוגרפיה -41
רשימת איורים:
איור 1 : מבנה ההחזקות בחברה –..6
איור 2 : טבלת השחקניות בענף התקשורת בישראל 8
איור 3 : נתחי שוק הסלולר בישראל לפי מספר המנויים -..11
איור 4 : ירידת תעריפי דמי הקישוריות (באגורות, לפני מע"מ) –…19
איור 5: ניירות ערך פרטנר -22
איור 6
: מניית פרטנר 2007-2012
-…23
איור 7 : מנית פרטנר וסלקום מתחילת 2011 -…23
איור 8 :  נתונים פיננסים 2008-2011 , פרטנר -..

5 איור 9 :  נתונים פיננסים 2008-2011 , סלקום -.
5 איור 10 : פרטנר. מכפיל הרווח בין השנים
2 008-2011 –26
איור 11 : סלקום. מכפיל הרווח בין השנים
2 008-2011 –26
איור 12: פרטנר. תשואה על ההון העצמי 2008-2011 –..27
איור
1 3 : סלקום. תשואה  על  הון  העצמי  2008-2011
–27
איור מנהל עסקים : פרטנר. מכפיל ההון בין השנים 2008-2011 –..28
איור משפטים : סלקום. מכפיל ההון בין השנים 2008-2011
–.28
איור 16-17:
מבנה המאזן של חברת פרטנר לסוף שנת 2011 –…29-30 איור 18:
דיבידנדים שחולקו 2008-2011
31
איור 19 : תחזית מכירת מכשירים סלולאריים בישראל -…33
איור 20: מבנה הנהלת פרטנר 35

1 . תקציר פרטנר תקשורת בע"מ הינה חברת תקשורת מהגדולות בארץ אשר החלה את דרכה כמפעילת סלולר שלישית בישראל והשנייה אשר הונפקה בבורסה. במהלך השנים הרחיבה את תחום פעולתה לשוק האינטרנט והטלפוניה הקווית כשפניה לכיוון מתן שירות טלוויזיה רב ערוצית ובכך תהפוך לחברה המספקת את כל שירותי התקשורת ללקוח הפרטי והעסקי כאחד. בעבודה זו נעמוד על טיב החברה ב-2 מישורים: הראשון, מבנה החברה ואופן פעולתה הייחודי המתבטא בעיקר במחקר ופיתוח וטכנולוגיות פורצות גבולות, והתאמת פעולותיה לשינויים בשוק המתפתח. במישור השני, נבחן את תוצאותיה העסקיות של החברה בשנים האחרונות בהתמקד על שנת 2011
ונשווה אל מול  המתחרה המרכזית– סלקום. לאור השינויים הרגולטורים הרבים והמשמעותיים שחלו בשנים האחרונות בשוק התקשורת (ובמיוחד בחודשים האחרונים), נבחן את ההתמודדות של החברה אל מול המתחרים , ההתאמות שביצעה אל מול תקנות הרגולציה החדשות, ונאמוד כיצד שינויים אלו השפיעו על תוצאותיה הכספיות של החברה .
בסיום העבודה, ובהתאם לממצאים, ניתן דעתנו בנוגע לעתיד החברה, והמלצתנו להשקעה במניותיה ובאיגרות החוב.