סמינריון סיום-השפעת צבע בשיווק

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7923
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.       מבוא
3
2 .       סקירת ספרות 5
2 .1    הסבר כללי 5
2 .2   המקבצים התרבותיים של משמעויות הצבע 7
2 .3   צבע בשירות ושיווק 9
2 .3.1          כוונת הקנייה תהיה גבוהה יותר למותג של הפרסומת הצבעונית
1 0
2 .3.2          כוונת הקנייה תהיה גבוהה יותר למותג שצבעו משקף את תכונותיו
1 1
2 .3.3          השפעת צבע על שיווק מותג
1 3
2 .4   השפעת הצבע
1 3
2 .5   צבע וארגון
1 6
3 .       המחקר
2 2
4 .       סיכום ודיון
2 3
5.       ביבליוגרפיה
2 7-28
צבע נתפס כמעביר מסר לצרכן, לדברי Kaufman-Scarborough, (2001)וכדוגמאות לכך היא מביאה כי צהוב לימוני מעביר מסר של  טריות , ירוק כמסמל ידידות לסביבה,  בחברות רבות שחור מסמל מוות ואבל. Funk & Ndubisi,(2006) מספרים כי מחקר שנערך על ידי Bellizzi et al.(1983)  על צרכנים בחנות רהיטים העלה כי צבעים חמים כאדום וצהוב נתפסו כמרגשים יותר ולעומתם כחול וירוק נתפסו כמרגיעים יותר. לדברי Fraser and Banks,(2007) המצוטטים על ידי Hynes ,(2009)" אין זה מפתיע כי השימוש החזק ביותר בצבע נמצא במקום בו מישהו מנסה למכור לך משהו".
בעיית המחקר – האם קיים קשר בין שימוש בצבע לבין עמדת הצרכן כלפי החברה?
השערות המחקר- לצבע יש השפעה על שיווק מותג כוונת הקנייה תהיה גבוהה יותר למותג של הפרסומת הצבעונית כוונת הקנייה תהיה גבוהה יותר למותג שצבעו משקף את תכונותיו את הפירוט והביסוס התיאורטי להשערות אציג בסקירת ספרות של מחקרים קודמים בנושא.
גבולות המחקר המעשי – על החברות XXX YYY שיטת המחקר- כלי מחקר- שאלון שיכיל שאלות מובנות וממצאיו יושוו לממצאי מחקרי סקירת הספרות. שיטת הדגימה- תהיה של נוחות- השאלונים יועברו בין קוני XXX ובקרב סטודנטים באוניברסיטה