בבילון

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6073

תקציר העבודה

העבודה מכילה ניתוח של הנושאים הבאים –  הצגת החברה, חזון ומטרות, ניתוח בעלי עניין, מתחרים, פורטר, SWOT , ניתוח אסטרטגיה ויחסים פיננסים מתוך הדוחות הכספיים של החברה.
בית הספר למינהל עסקים לימודי תואר מוסמך במינהל עסקים ניהול אסטרטגי – תרגיל מסכם חברת בבילון
1 . הצגת החברה חברת 'בבילון' היא חברת אינטרנט בינלאומית המספקת שירותים ופתרונות בתחומי התרגום והשפה ברשת האינטרנט. החברה נחשבת למובילה עולמית בתחומה והיא מספקת שירותים לכ-משפטים0 מיליון לקוחות פרטיים ועסקיים ברחבי העולם. החברה מתמקדת בשני תחומי פעילות:
1 . פתרונות בתחום התרגום והשפה – פיתוח, שיווק ומכירה של תוכנות תרגום ותוכנות ללימוד שפות ב-75 שפות. 
2 . שיווק ופרסום באינטרנט –  שירותי חיפוש משולב תרגום במסגרת שיתופי פעולה עם חברות שונות. חברת 'בבילון' נוסדה בישראל בשנת 1997 כתוכנת מילון חינמית כשהמודל העסקי שלה היה מכירות תוכנה. לאחר מספר רכישות ושינויים בבעלי השליטה בחברה, בשנת 2007 היא נרכשה ע"י נועם לניר, יזם ישראלי ובעל השליטה בחברת ההשקעות 'ליוורמור השקעות'.
משנה זו שינתה החברה את המודל העסקי שלה ועיקר הכנסותיה מאז הן מפעילות פרסום באינטרנט. יחד עם זה, החברה עדיין רואה עצמה כחברת תרגום. משרדי החברה ממוקמים בישראל והיא מעסיקה כ-100 עובדים, מתוכם 80 בישראל והיתר בחו"ל. כל פעילות הפיתוח של החברה מתבצעת בישראל, אולם מערכות השיווק והמכירה הן בינלאומיות. מנכ"ל החברה הוא אלון כרמלי. בשנת 2011 שברה החברה את שיא גינס בקטגוריית תוכנת התרגום הפופולארית בעולם. אתר האינטרנט של החברה מדורג בין 40 האתרים המובילים בעולם, עם 60 מיליון מבקרים מדי יום. בשנת
2 007 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בת"א ובימים אלו ממש היא בוחנת אפשרות להנפקה גם בנאסד"ק.
2 . חזון, יעוד ומטרות מהות העסק (Mission Statement) – מתן פתרונות בתחומי התרגום והשפה ברשת האינטרנט. חזון החברה (Vision) – בחברה מציגים נתונים על פיהם 57% מהתוכן באינטרנט הוא באנגלית, כאשר רק 27%-