עבודה בפילוסופיה של החינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חשבונאות |
מילות מפתח | פילוסופיה של החינוך |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 2238 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
ממ"ן
1 1- פילוסופיה של החינוך מושגים:
תורת האידיאות- תורה זו של אפלטון היא במידה רבה תגובה לטענות של הסופיסטים לגבי חוסר היכולת להכיר ולדעת עולם שהעיקרון המאפיין שלו הוא השתנות מתמדת מה שהופך כל ידיעה לכדי הידיעה ההיפותטית המבינה כי כל מה שהיא יודעת על העולם הוא חסר וודאות.
אך אפלטון ביקש להמלט מניהיליזם של הסופיסטים והוא עשה זאת דרך ניסוחה של תורת האידיאות שלו.
במסגרת תורת האידיאות שלו קובע אפלטון כי הממשות החומרית, התופעתית, אינה הממשות היחידה וכי קיים תחום נוסף שבו שוכנות האידיאוות. תחום זה של ממשות אחרת, ממשות האידיאות, …
ההבדלים המרכזיים שבין שתי השקפות בעולם השונות הינם:
אפלטון ניסה להמציא בחיבורו "הפוליטאה" דגם של אידאה- דגם של מדינה אידאלית, אוטופית אשר בה צריך לחנך תלמידים בהתאם לכישורים וליכולות הקיימים בהם ולכן עבורו זה לא נכון להעניק חינוך זהה לכולם. לדעתו צריך …
3 "חינוך לאנטיליגנציה רגשית במקורות חז"ל, במחשבה ובהלכה" קביעתו של הכותב לפיה: "נראה שאמנם החברה האנושית לא השכילה מעצמה לבנות –