פרוקייט גמר "מרכז סבן למיילדות"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 11324
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

פרוקייט גמר "מרכז סבן למיילדות" מגישים:                        תוכן עניינים:
1.       מבוא
2.       הערכת מצב –
2.1   מקורות המידע
2.1.1          עיקרי בריף לקוח …
2.1.2          מקורות מידע משניים –…
2.1.3          מקורות מידע ראשוניים —
2.2   מיון המידע ..
2.2.1          המותג –
2.2.2          השוק, התחרות והקטגוריה -..
2.2.3          ניתוח SWOT –..
3.       הצבת מטרות
3.1   מטרות שיווקיות ועיסקיות –.
3.2   קהלי מטרה ראשוניים ומשניים -..
3.3   מטרות תקשורתיות -..
4.       החלטות אסטרטגיות -..
4.1   אסטרטגיה תקשורתית .
4.2   מרכיבי התקשורת השיווקית —
5.       טקטיקה
5.1   פרסום -…
5.2   יחסי ציבור ..
5.3   קידום מכירות ושיווק חוויתי —
6.       תכנון מדיה –
7.       יומן
7.1   יומן אישי —
7.2   יומן קבוצתי …
8.       ביבליוגרפיה …
9.       נספחים -..

1 .    מבוא:
"ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה" לידות הינן המאורע השמח ביותר שחווים בני זוג במהלך חייהם. כרביעיית בנים אשר מחציתם חוו זאת, אנו מרגישים מספיק מנוסים בכדי לומר זאת בפה מלא. כיום, לידה אינה עוד אקט רפואי גרידא, אלא תהליך שלם המערב, בניגוד לעבר, את האב, וכרוך בהכרת עולם מושגים שלם. אם בעבר האישה הייתה חווה את הלידה לבדה, כעת האב משתתף בקורס הכנה ללידה, בכנסים ואף נכנס עימה לחדר הלידה ומלווה אותה (אם הוא חפץ בכך כמובן) במהלך הלידה.          המילה ילד גורמת להרגשה ייחודית בקרב אנשים. בעולם המודרני בו הכל כה משוכלל זוגות לא מוכנים להתפשר ורוצים את הטוב ביותר לילדם, דבר המתבטא בעגלות באלפי שקלים, צעצועים מגוונים, גני ילדים פרטיים וכיוצא בזה – דבר זה בא לידי ביטוי גם בבחירת חדר הלידה.  חדר לידה היום מהווה את הצהר אל העולם החדש אליו נחשף הילד וכן את המקום בו זוג ההורים זוכים לחוויה המיוחדת של הולדת ילדם. לכן, מובן מדוע זוגות מצפים לטוב ביותר כאשר הם מגיעים לחדר הלידה.  מרבית האנשים ששמעו את המונח "חדר לידה" בהקשר לבית החולים "סורוקה" רואים בעיני רוחם חדר לידה ארכאי, מיושן ומשותף – הווה אומר, ללא הפרדה בין היולדות השונות.

מה לארבעה גברים ולחדר לידה(?!) ראשית, כפי שציינו, אנו לא צוות סטודנטים שגרתי. שניים מאיתנו בעלי משפחה, עבודה וסטודנטים במשרה מלאה, ושניים רווקים בליינים. כבר מהיום הראשון ללימודים, דווקא מהשוני בנינו התחברנו מייד והיה לכל אחד מאיתנו ברור שאנחנו בוחרים במסלול התקשורת השיווקית ואנו עושים את פרויקט הגמר יחד.                                                               תחילה, כאשר חשבנו על נושא הפרויקט הלכנו בכלל לכיוון המסחרי של מוצר "רגיל", אך לא מצאנו משהו ש"ידליק אותנו". ברגע ששמענו על ההזדמנות לעשות משהו אחר, יצירתי ומאתגר כמו קמפיין לחדר לידה לסורוקה מייד קפצנו על זה. בנוסף, שני חברינו הנשואים פלטו אמירות כמו "אף אחד נורמאלי לא מתקרב היום לחדר הלידה של סורוקה אלא אם אין לו ברירה" ולכן הבנו את האתגר הרב הטמון בפרויקט.                                                                 בשל מיקומו הגיאוגרפי, חדר הלידה של סורוקה הינו משמעותי במיוחד. מכיוון שאנו יודעים, מהיכרות אישית, כי זוגות רבים בוחרים להצפין לחדרי לידה "נורמאלים" משמעות הפרויקט בפן האישי הינה משמעותית לכולנו כתושבי הדרום. כאשר שמענו על ההזדמנות נוצרה בנו תחושת שליחות וייעוד אשר מהותה הקלה ושיפור משמעותי לחייהם של תושבי הדרום. לא עוד חדר הלידה הזוועתי והפרימיטיבי המאלץ כל אחד שידו משגת לנסוע לרחובות, ירושלים וכדומה עם צירי לידה אלא חדר לידה משוכלל במרחק נגיעה.

2 .       הערכת מצב
2 .1   מקורות מידע
2 .1.1          עיקרי בריף לקוח רקע
(כללי): בית החולים 'סורוקה' בבאר שבע משיק מבנה חדש אשר יכיל בתוכו חדר לידה חדש ומשוכלל הנותן מענה מיטבי לכל יולדת. חדרי הלידה יהיו פרטיים, נוחים ואידיאליים ללידה.
על-פי מחקרים קודמים נתפס חדר הלידה הישן של "סורוקה" כמיושן ולא אטרקטיבי עד כדי כך שנשים רבות בוחרות לנסוע צפונה לבתי חולים רחוקים בכדי לא ללדת ב"סורוקה".
רקע
למהלך: כפי שצוין לעיל מצבו התדמיתי של בית החולים 'סורוקה' בכלל וחדר הלידה בפרט אינו טוב (בלשון המעטה). בניית בית היולדות החדש וכן השיפורים הרבים שיוכנסו – מטרתם משיכת אוכלוסיות חזקות לבית היולדות החדש על-מנת לשפר את תדמיתו של המותג. תיאור הפרוייקט:
לו"ז:
שנה שלמה החל מחודש ספטמבר 2011
תקציב:
800,000 ש"ח המטרה השיווקית:
הגדלת כמות היולדות מאוכלוסיות חזקות תושבות באר שבע והסביבה החסמים העומדים בפנינו:
אוכלוסיה קשה, תדמית גרועה.
קהל מטרה:
קהל יעד שיווקי •         נשים מאוכלוסיות חזקות, בגילאי 19-40 תושבות באר-שבע והסביבה.
קהל יעד תקשורת שיווקי •         נשים וגברים מאוכלוסיות חזקות, בגילאי 20 ומעלה תושבי באר-שבע והסביבה.
פרופיל קהל היעד התקשורתי:
נשים וגברים בגילאי 20 ומעלה, אשר בעלי מודעות גבוהה לעצמם ויודעים מה הם רוצים.
מבחינתם הלידה היא הרבה מעבר לאקט הלידה עצמו, אלא אמורה לספק חוויה מעצבת גם לאבא וגם לאמא. יש להם חברים מאזור המרכז והם יודעים איך נראה חדר לידה טיפוסי שם ועל כן לא מוכנים להתפשר על פחות מכך. הפרטיות היא ערך חשוב להם על-מנת למקסם את חווית הלידה והם לא מוכנים להתפשר על כך. יש להם סדר עדיפויות אשר בכדי לעמוד בהם הם ייסעו רחוק ויעברו מכשולים רבים-