תיאוריה של Edward Hall וביקורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4072
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

בית הספר למוסמכים במנהל עסקים תאריך:
06.03.13, סמסטר א' תשע"ג סמינריון EDWARD T. HALL תאוריה וביקורת סמינר תרבות עבודה בארגונים רב-לאומיים תוכן עניינים
מבוא -.2
תרבות -3
ניהול  בין תרבותי- תקשורת בין תרבותית –…4
התאוריה של Edward T. Hall 6
ביקורת ..10 ביקורת אישית -.12
סיכום …מנהל עסקים ביבליוגרפיה –משפטים מבוא
עולם העבודה במאה העשרים ואחת הוא עולם מגוון המצריך מארגונים לבצע התאמות נדרשות בנושאים מגוונים, המשמעותיים לאותו ארגון בהתאם לאופי הארגון, התרבות הארגונית, שיטת העבודה, והאם הארגון הוא לוקאלי או גלובאלי. כל זאת במטרה להגיע ליעדים העסקיים של החברה ולייצר הצלחות בשוק (Riain, 2000).
בעקבות שינויים אלו והרצון להצליח גם מחוץ לארץ, קיימים ארגונים רבים שהם ארגונים גלובליים. לארגונים אלה קיימים מאפיינים שונים אותם יש לקחת בחשבון על מנת להצליח בשוק התחרותי בו נמצאים.
אחד האתגרים המשמעותיים שקיימים אצל ארגונים גלובליים הוא נושא תקשורת בין תרבותית, עליה נרחיב בעבודה זאת בהקשר לתיאוריה של Hall.
על מנת להבין מהי תקשורת בין תרבותית, במהלך העבודה נסקור מהי תרבות, לאחר מכן נבין מהו ניהול בין תרבותי ונראה כיצד הוא עוזר בניהול של ארגונים גלובליים עם מספר תרבויות שונות. נעסוק במונח תקשורת ונבין את רכיביה השונים של תקשורת בין תרבותית (שפה, שימושי שפה, סגנון תקשורת ותקשורת לא מילולית).
העבודה שלנו עוסקת בתקשורת בין תרבותית על- פי המודל של Hall. בו הוא מחלק את סגנונות התקשורת לבעלי קונטקסט גבוה בו המשמעות של המסר משתמעת בחלקה מהמילים וקיימת פרשנות לחלקים ה"לא כתובים" של המסר, וקונטקסט נמוך בו משמעות המסר היא במילים הנאמרות ללא פרשנות (Hall &Hall, 1990). אנו נראה כי קיימים מספר פקטורים אותם נבחן בהתאם לסגנונות התקשורת ונבין כי קיימת שונות גדולה מאוד ביניהם. לתיאוריה שלHall  ביקורות שונות, למשל: פרופסור ישראל דרורי טוען כי תרבות יכולה להיות בו זמנית בעלת קונטקסט נמוך וקונטקסט גבוה וארגון יכול להתאים לערכים תרבותיים על- פי שיקולים ואידיאולוגיים. ביקורת נוספת היא של Hofstede המציע להבין את ההבדלים הבין תרבותיים לפי חמישה מממדים שכל אחד מהם נע על רצף אבולוציוני.
נציג ביקורות אלה ולאחר מכן נדון מנקודת מבטנו וראותנו את הדברים בתיאוריה של Hall.
אין ספק כי מדובר בנושא שתורם רבות למחשבתנו על הדברים מבחינת תהליכי עבודה ועובדים בשל היותנו בתפקידי משאבי אנוש בארגונים רב לאומיים.