חברת ללין - יציאה לשוק הספרדי

תקציר העבודה

עבודת הגשה קורס:
שיווק בינלאומי תוכן מבוא – על החברה ומוצריה -..עמ' 3
המבנה הארגוני של החברה –עמ' 4  הסכם הסחר עם ישראל – ספרד …עמ' 4
מדינת היעד – ספרד -עמ' 5-6
הגורמים ליציאה לשוק הבינלאומי עמ' 6
ספרד – ניתוח סביבת המאקרו –
עמ' 6-8
ספרד – ניתוח סביבת המיקרו -.עמ' 9-11
הצעת ערך ויתרון תחרותי –..עמ' 11-12
אסטרטגיית כניסה לשוק –…עמ' 12-13
אסטרטגיות שיווקיות ..עמ' 13-מנהל עסקים המוצרים ומיתוגם -..עמ' משפטים-16
התמהיל השיווקי -…עמ' 16-17
שרשרת האספקה וההפצה –עמ' 17
תמחור אסטרטגי ותנאי כניסה -עמ' 17
לוח זמנים מתוכנן לכניסה לשוק ודרכי פיקוח ובקרה …עמ' 18-19
שמירה על יתרון תחרותי –…עמ' 19-20 סיכום והמלצות –עמ' 21-22
ביבליוגרפיה עמ' 23
מבוא בעבודה זו, אכין תוכנית עסקית לטובת הקמת סניפים של ללין בספרד והחדרת מוצריה אל השוק הספרדי. במסגרת התוכנית העסקית אבדוק פקטורים מסוימים שעשויים להיות לעזר לחברה על מנת להקים את הסניפים ולקבל מהם את הרווח הרצוי. אבדוק את מדינת היעד וכיצד ללין יכולה להשתלב בשוק שלה. אבצע ניתוח של הסביבה החיצונית על ידי מודל p.e.s.t. אנתח את סביבת המיקרו של החברה בספרד על ידי בדיקה של התנהגות הצרכנים בספרד, אבדוק מיהם המתחרים הקיימים בשוק, ובצע ניתוח של הסביבה הפנימית על ידי מודל s.w.o.t. בהמשך אתאים אסטרטגיה שיווקית לחברה ואחפש את האסטרטגיה המתאימה לתהליך הכניסה לשוק הספרדי. לאחר מכן, אחפש את האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר. אבחן את עניין מיתוג המוצרים ואפרט את התמהיל השיווקי. אפרט את התמחור האסטרטגי ותנאי הכניסה של החברה לספרד. אכין לוח זמנים ודרכי פיקוח ובקרה. לבסוף, אבדוק כיצד ניתן יהיה לבצע שמירה על היתרון התחרותי. ללין היא חברה ישראלית שהוקמה ב-1999 ומתמחה בייצור מוצרי טיפוח ויופי לגוף ולנפש. החנות הראשונה נפתחה בכיכר המדינה וככל שעלה הביקוש למוצרים ושוק הלקוחות גדל, נפתחו עוד ועוד סניפים ברחבי הארץ. המשרדים הראשיים של ללין נמצאים בקריית שדה התעופה.  ללין הוקמה על ידי שתי בנות דודות (רויטל לוי ומירב כהן) שהחליטו יחד לקום ולפתוח בדרך עצמאית משלהן. רויטל עסקה באותה תקופה בקריירה של עיצוב פנים ומירב ניהלה חנות נרות. המוצרים של ללין הינם ייחודיים לחברה וניתן למצוא אותם במגוון רחב של ריחות כגון: לימוני, ימי, ארומתי, פרחוני, אוריינטלי, עצים ופירות. מרבית מהריחות מגיעים מחבל פרובאנס שבצרפת וחלקם מקורם בישראל פרי עמלם של קבוצת כימאים. לחברה יש מספר סניפים בחו"ל בארה"ב (סן פרנסיסקו), בקריבים, יפן ואיטליה. הפריסה העיקרית של ללין היא בישראל, קיימים בארץ בסביבות 70 סניפים אשר פרוסים בעיקר בקניונים.      בשנת 2007, לאחר שמונה שנות פעילות פוריות ופתיחה של ארבעים סניפים נכנסה ללין לשותפות עסקית עם קבוצת fox   (בראשותו של הראל ויזר, יו"ר ומנכ"ל הקבוצה) שרכשה 50% מהמניות של ללין.