סדנה למניעת אלימות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4900

תקציר העבודה

ראשי פרקים:
מבוא- סקירה תיאורטית פרק א': לקות למידה א.1. לקות למידה קשב וריכוז כמודל רב מימדי.
א.2. לקויות למידה שכיחים.
א.3. המאפיין הרגשי אצל לקויי למידה.
א.4. מודל מעגל ההפנמה.
פרק ב': סדנה למניעת אלימות             ב.1. המקום שלי כמורה ברכיבי מעגל ההפנמה              ב.2. חוברת למחנך              ב..3 נספחים פרק ג':  סיכום פרק ד':התייחסות אישית פרק ה: ביבליוגרפיה      בעבודה זו אציג סדנה למניעת אלימות  שנבנתה על בסיס מודל מעגל ההפנמה (רייטר, 1999), מטרת מעגל ההפנמה היא ליצור שיח תרבותי אחר בכיתה. המודל נבנה על בסיס ההנחות באשר להשפעה הרבה שיֵש לסביבה על תפקודו של הפרט עם הלקות וניתן יהיה ליישמה בקרב ילדים לקויי למידה בעלי  קשיים חברתיים והתנהגותיים.  אתמקד באסטרטגיות לשיפור המיומנויות החברתיות תוך דגש על תופעת האלימות בקרב ילדים עם לקויות למידה. יתכן  שבעקבות  חוסר היכולת לתמלל את רגשותיהם ימצאו עצמם מעורבים בהפרעות התנהגות שיכולות להגיע לידי מעשי אלימות קשים. האלימות בבית הספר מהווה תופעה ייחודית. יש לראותה כאחד מביטוייה הגלויים של  תרבות בית הספר שכולנו שותפים לה ולכן מחובתנו להכתיב את הציפיות ההדדיות ואת דפוסי ההתנהגות במצבים שונים, הקשורים למערכות המורכבות של יחסיים בין אישיים בתוך בית הספר (שלמה צדקיהו, ומרדכי פלד 2000).