השפעת רשתות חברתיות על מסחר אלקטרוני

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4396
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

תקציר אתרי האינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו.
כל מידע שאנו צריכים, כל מוצר שאנו נחפש אנו נלך מיד לרשת האינטרנט ולא נחפש כבעבר בחנויות ובעסקים פיזיים אלא רק אם נקבל עליהם המלצה ברשת.
בעבר אכן היינו צריכים לכתת את רגלינו בין חנות לחנות או בין נותן שירות זה לנותן שירות אחר וגם אז לא תמיד היינו מצליחים למצוא את מבוקשינו אך כיום כשכל המידע פרוש לנו מול העיניים ניתן למצוא כל מה שאנו צריכים וכן לעשות השוואת מחירים ולדעת בדיוק מה אנחנו מחפשים אין צורך עוד לצאת מהבית ולחפש בחוץ.
אחד מסוגי האתרים הללו הם אתרי מסחר אלקטרוני.
במסחר המסורתי רוכל היה מעמיד את הדוכן שלו או את החנות שלו בשוק וכל מי שהיה עובר היה יכול לקנות את מה שנמכר.
מסחר אלקטרוני עובד על אותו העיקרון אך מציע הנ"ל בדרך וירטואלית.
בדרך מסחר זו הרוכל הינו בעל האתר או זה שמציע את מוצריו למכירה באתר, והמטיילים בשוק הם הגולשים.
במסחר זה יש שני אתגרים עיקריים, הראשון הוא למשוך כמה שיותר גולשים לחנות וזה מתבצע על ידי קידום אתרים אם בצורה אורגנית ואם בדרך ממומנת כגון פרסומות והאתגר השני הוא לאחר שהגולש כבר בתוך האתר לגרום לו להישאר כמה שיותר זמן באתר ולרכוש את המוצר שאנו רוצים למכור.