מנהל לוגיסטי ומחס ממוחשב פרוייקט גמר חברת אדידס

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3251
מספר מקורות 37

תקציר העבודה

תאריך הגשה:24.4.2012             מס' פעולה-177097
שער ..1
תוכן עניינים -2
פרק ראשון -..3
מבוא, מבנה ארגוני –4-5
פרק שני —
                                בית הספר עמל מרץ משרד החינוך והתרבות                                     תל השומר הצגת הנושא:
 "אדידס" בנתה את עצמה והתפתחה בישראל ובארצות הברית,           אדידס הוקמה בגרמניה לפני  80 שנה.
כיום יש לה המון סניפים בארץ ובעולם.
מטרת העבודה: להכיר את החברה ובעיקר את התחום הלוגיסטי ולנסות לסייע לה בעיקר  בתחום הלוגיסטיקה. לצורך כך נשתמש במידע אותו קיבלנו מהארגון ובחומר שלמדנו בכיתה. אודות החברה היסטוריה דסלר החל לייצר נעליים בשנות ה-20 של המאה ה-20בגרמניה, עם עזרה מאחיו, רודולף דסלר, שהקים מאוחר יותר את חברת הנעליים פומה. החברה נרשמה בשם אדידס AG ב-18 באוגוסט 1949. עיצובי הביגוד וההנעלה של אדידס היו מאופיינים בשלושה פסים מקבילים. מוטיב זה השתלב בלוגו הנוכחי של אדידס, המורכב גם הוא משלושה פסים מקבילים.בשנת 2005 עמדו הכנסות החברה על 6.6 מיליארד אירו, כ- 8.4 מיליארד דולר.
בשנת 2006 עמדו הכנסות החברה על 10.084 מיליארד אירו, כ-  13.6
5 מיליארד דולר.
חברת אדידס רכשה את החברה המתחרה ריבוק במחיר של 3.1 מיליארד יורו (3.78 מיליארד דולר). צעד זה עשוי לערער לראשונה זה זמן רב על הובלתה של חברת נייקי את שוק ההנעלה הספורטיבית העולמית. המיזוג בין אדידס לריבוק יצמצם משמעותית את הפער בינן לבין נייקי. מחוץ לארה"ב התחרות בין נייקי לאדידס מאוזנת יותר: למרות שהשנה עקפה נייקי את אדידס כספקית הגדולה ביותר של נעלי כדורגל באירופה – ובכך החלה לזנב בה בשוק הבית – מובילה אדידס בשוק הכדורגל העולמי.
למרות שפער המכירות בין נייקי לאדידס-ריבוק הוא קטן, מובילה נייקי ללא עוררין בעוצמת המותג שלה. נייקי מדורגת במקום 30 ברשימת המותגים הגלובליים המובילים של "ביזנסוויק" לשנת 2005, עם שווי מותג של 10.1 מיליארד דולר, אדידס מדורגת במקום 71 ברשימה עם שווי מותג 4 מיליארד דולר.
בניסיון להשיג את נייקי בשוק נעלי הספורט המתקדמות, חשפה לאחרונה אדידס את דגם נעלי הריצה "אדידס 1", נעלי הריצה הראשונות הכוללות שבב מחשב ומנוע קטן אשר משנים את מידת האלסטיות של סוליית הנעל בהתאם לאופי הפעילות הספורטיבית. הנעל, במחיר של
5 0 דולר לזוג, היא ההימור הגדול של החברה הגרמנית בניסיונותיה לגבור על שליטת נייקי בתחום נעלי הריצה. בכירים באדידס מאמינים שהנעל החדשה יכולה להיות ה-iPod שלהם.
מאמצי השיווק של אדידס אינם מסתכמים בנעל החדשה: החברה החתימה מספר רב של כדורסלני NBA, בהם קווין גארנט, טרייסי מק'גריידי וקואמי בראון. כמו כן רכשה החברה זכויות פרסום יחודיות בשידורי גביע העולם בכדורגל ב-2006, והחתימה לאחרונה את המעצבת סטלה מק'ארטני שתעצב עבורה קו של לבוש ספורטיבי.
תאור החברה בישראל "אדידס" משווקת בעיקר נעלי ספורט ונעלי ריצה כולל גם קו אופנתי המיועד לדור הצעיר. לחברה יש 4 חנויות דגל, 6 סניפים ומאות חנויות הרוכשות את המוצרים שלה. לחברה יש מחסן הפצה הממוקם בחברת שדה תעופה. בארגון מועסקים כ- 60 עובדים בתפקידים שונים.