בקורס מבוא לגישות ושיטות במדע המדינה- עם הערות

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) משפטים- חובה הקורס: 10165 – מבוא
לגישות ושיטות במדע המדינה חומר הלימוד למטלה: כתיבת הצעת מחקר יש להתבסס בתשובותיכם על חומר הקריאה! מספר השאלות: 4 משקל המטלה: 6 נקודות סמסטר: א 2012 מועד אחרון להגשה: 27.1.2012
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה  הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" : פתחו הצעת מחקר תוך התבססות על חומר הקריאה בקורס. סביב אחד הנושאים הבאים:
1. שחיתות פוליטית – בחינת הגדרות, תפיסות, השפעות .
2. מחאה פוליטית תפקידה ומגבלותיה.
3. היבטים מוסריים של הפרטה.
חלק ראשון הציגו שאלת מחקר העוסקת בנושא העבודה. נמקו מדוע שאלה זו חשובה כבסיס  לברור מחקרי.
בחרו כבסיס למחקר באחת הגישות שהכרנו במהלך הקורס. נמקו את בחירתכם  בגישה זו תוך התייחסות לבסיס האונטולוגי והאפיסטמולוגי של הגישה שבחרתם ומדוע היא מתאימה לדעתכם לברור שאלת המחקר שהצבתם.
האם תבדקו נושא זה בעזרת שיטה כמותנית או איכותנית? נמקו.  חלק שני אם בחרתם בשיטה איכותנית, הגדירו את אוכלוסיית המחקר ואת שיטת המחקר עצמה תצפיות, ראיונות, ניתוח תוכן וכד') ואת הדרך שאלה יסייעו להשיב על שאלת המחקר( בחלק זה חשוב להסביר באופן מפורט את מינוחי שיטת המחקר.
20 אם בחרתם בשיטה כמותנית, הגדירו את אוכלוסיית המחקר ושיטת הדגימה (אם רלוונטי), את המשתנים ואת המדדים לבדיקתם ואת כלי המחקר עצמם (סקרים, ניתוח נתונים רשמיים).
בחלק זה חשוב להסביר באופן מפורט את מינוחי שיטת המחקר יש להציג בפני המנחה של קבוצתכם את שאלת המחקר וגישת המחקר לשם קבלת משוב . ראשוני. הקף העבודה לא יעלה על שני עמודים מודפסים ברווח 1.5