בקורס דמוקרטיות ודיקטטורות: פוליטיקה השוואתית (10660)- עבודת מחקר

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) משפטים- מטלת חובה הקורס – 10660 : דמוקרטיות ודיקטטורות: פוליטיקה השוואתית חומר הלימוד למטלה: כל חומר הקורס + נספח לחוברת.
מספר השאלות: 1 עבודה מסכמת קצרה משקל המטלה : 8 נקודות סמסטר: א 2012
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה  הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" תכליתה של עבודה זו היא מתן הזדמנות לכם, הסטודנטים, להתנסות בכתיבת עבודה כבר בשלבים המוקדמים של לימודיכם, על-מנת להכשירכם בכתיבה אקדמית ולהקל עליכם בעתיד, לכשתידרשו לכתוב עבודה סמינריונית.
ממ"ן 15 הוא ממ"ן חובה בפורמט של עבודה מסכמת קצרה. לאחר לימוד של מושגי היסוד השונים בדמוקרטיות הליברליות, במדינות האוטוריטריות ובדמוקרטיות הלא ליברליות, יעסוק ממ"ן זה בניתוח מושגי היסוד על משטרים קונקרטיים: ניתוח מושגי היסוד על אחד המשטרים הדמוקרטיים ליברליים (לפי בחירה אישית של התלמיד(  או ניתוח מושגי היסוד על אחד המשטרים האוטוריטאריים )לפי בחירה אישית של התלמיד( , או ניתוח מושגי היסוד על אחד המשטרים הדמוקרטיים הלא ליברליים (לפי בחירה אישית של התלמיד) לפניכם יוצגו רשימת מושגי היסוד, יש לנתח את המשטר שבחרתם על פי מושגי יסוד אלו. הניתוח יוצג בפורמט של עבודה אקדמית. הנחיות לעבודה, כללי כתיבה ומבנה העבודה יובאו בהמשך לממ"ן זה.
בכל מהלך העבודה מומלץ להיעזר במנחה קבוצתך או במרכז ההוראה, בשעות הקבלה שלהם.
עליכם לכתוב עבודה קצרה (8 עמודים) בנושא שלהלן:
שלב א: בחירת המדינה בחר משטר הקיים כיום בעולם. עמוד על מאפייניו וקבע האם הוא דמוקרטי ליברלי, משטר אוטוריטרי או דמוקרטיה לא ליברלית. יש לאשר את בחירתך עם מנחה קבוצתך בטרם תמשיך הלאה.
שלב ב: כתיבת העבודה מבנה העבודה
1 . תוכן עניינים
זוהי רשימת ראשי הפרקים בעבודתך על פי סדר הכתיבה. רשימה זו משקפת את מבנה עבודתך ולפיכך, יש לערוך אותם על פי סדר הגיוני.

2 . מבוא
אורכו בעבודה בהיקף הנדרש כאן לא יעלה על מחצית העמוד עד עמוד שלם. במבוא יש להציג תיאור של עיקרי המשטר של המדינה שבחרת
3 . החלק המרכזי של העבודה בחלק זה יש לנתח את המשטר שבחרת על פי חלק ממושגי היסוד שנלמדו בקורס:
מושגי היסוד הם:
תרבות פוליטית  תקשורת פוליטית  כלכלה מדינית  השתתפות פוליטית  בחירות ובוחרים  קבוצות אינטרס  מפלגות פוליטיות  חוק וחוקה  משילות רבת דרגים  בית המחוקקים  הרשות המבצעת: הדרג הפוליטי  מיעוטים במדינת הלאום  דת ומדינה  יש לבחור 6 מושגי יסוד מתוך הרשימה ולתאר כיצד הם באו לידי ביטוי המשטר שבחרת.
חלק זה יחולק לפרקי משנה בהתאם למהלך הדיון ולשלבים השונים שאתם מציבים בו. אין להציג את גוף העבודה כפרק אחד!
4 . סיכום אורכו דומה לאורכו של המבוא. יש להציג במסגרת הסיכום את מסקנותיך לאור ניתוח הממצאים והרעיונות כפי שהופיעו בעבודה. לתשומת לבך, המסקנות המוצגות בסיכום נובעות מן הדיון שהוצג במהלך העבודה ואינן בבחינת דיון נוסף או אחר.
5. רשימה ביביליוגרפית בחלק זה יש לרשום את המקורות עליהם נשענה העבודה על פי סדר א- ב של שמות המחברים (שם משפחה לפני שם פרטי). יש לרשום המקורות על פי כללי הכתיבה המקובלים.
יש לצרף לעבודה רשימה ביבליוגרפית בת 8 פריטים לפחות__ דמוקרטיות ודיקטטורות: פוליטיקה השוואתית ממ"ן 15: עבודה מסכמת- רוסיה כדמוקרטיה לא ליברלית תוכן עניינים
מבוא עמוד
2 פרק 1: תרבות פוליטית …עמוד 3
פרק 2: תקשורת פוליטית עמוד 4
פרק 3: כלכלה מדינית -עמוד 5
פרק 4: בחירות ובוחרים ..עמוד 6
פרק 5: חוק וחוקה –עמוד 8
פרק 6: הרשות המבצעת: הדרג הפוליטי–עמוד 9
סיכום: –.עמוד
1 0 רשימה ביבליוגרפית: -.עמוד
1 1