בקורס יסודות המינהל הציבורי (10437) של האוניברסיטה הפתוחה

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 12
הקורס:
10437 – יסודות המינהל הציבורי חומר הלימוד למטלה: פרק
1 במדריך הלמידה וחומר הקריאה הרלוונטי ביחידות הלימוד ובמקראה מספר השאלות: 1
 משקל המטלה: 10 נקודות סמסטר: ב
2 012 מועד אחרון להגשה: 27.4.2012
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה  הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" בממ"ן זה שאלה אחת. לצד כל שאלה כתובה מסגרת המקום המרבית המוקצבת לה. החלקים שיחרגו ממסגרת המקום הקצובה לא יבדקו.
שאלה 1: עד משפטים0 שורות (100 נקדודות) מדי פעם בפעם אנו נתקלים בסוגיית המינויים הפוליטיים. המתנגדים למינויים הפוליטיים, מפנים את עינינו לבריטניה, ומצביעים על דגם זה כמזור לנגע המינויים הפוליטיים.
א. תארו בקצרה את הדגם הבריטי לשירות המדינה, על מאפייניו והתפתחותו, בהתייחס לסוגיית המינויים הפוליטיים. (40 נק') ב. נתחו את היתרונות של הדגם הבריטי לשירות המדינה.( 20 נק' ) ג. נתחו את החסרונות של הדגם הבריטי לשירות המדינה.( 20 נק') ד. דונו ברעיון החלפתו של הדגם הקיים בישראל בדגם הבריטי. הציגו עמדה מנומקת המתבססת על הסעיפים הקודמים של השאלה, וכן על יחידה 1 ועל מקורות אחרים הקשורים בנושא 1. בתשובתכם עליכם להתייחס לחקיקה הקיימת בישראל, לסוגי המשרות (משרת אמון, משרה מקצועית), לרמות המינוי (מנכ"ל, מינוי ברמה אחרת), לדו"חות מבקר המדינה, לדגמים השונים בעולם, ולדעות החוקרים השונים בתחום. (20 נק')