בקורס יסודות המינהל הציבורי (10437) של האוניברסיטה הפתוחה

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 13
הקורס: 10437 – יסודות המינהל הציבורי חומר הלימוד למטלה: פרק 2-3 במדריך הלמידה וחומר הקריאה הרלוונטי ביחידות הלימוד ובמקראה.
מספר השאלות : 3 משקל המטלה: 10 נקודות סמסטר: ב 2012 מועד אחרון להגשה: 18.5.2012
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה  הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" בממ"ן זה 3 שאלות. לצד כל שאלה כתובה מסגרת המקום המרבית המוקצבת לה. החלקים שיחרגו ממסגרת המקום הקצובה לא יבדקו.
שאלה
1 , עד 30 שורות (35 נקודות) במחקריהם של טברסקי וכהנמן הוצגו בפני נחקרים הבעיות הבאות:
בעיה
1 :
תאר לעצמך שארצות הברית מתכוננת לפריצתה של מחלה אסייתית נדירה הצפויה להמית
6 00 בני אדם. הוצעו שתי תוכניות להילחם במחלה. נניח שהאומדנים המדעיים המדויקים של תוצאות תוכניות אלו הם:
אם תאומץ תוכנית א', יינצלו 200 בני אדם אם תאמץ תוכנית ב', יש הסתברות של 1/3 ש- 600 בני אדם יינצלו והסתברות של 2/3
שאיש לא יינצל.
איזו משתי התוכניות תעדיף?
בעיה
2 תאר לעצמך שארצות הברית מתכוננת לפריצתה של מחלה אסייתית נדירה הצפויה להמית
6 00 בני אדם. הוצעו שתי תוכניות להילחם במחלה. נניח שהאומדנים המדעיים המדויקים של תוצאות תוכניות אלו הם:
אם תאומץ תוכנית ג', ימותו 400 בני אדם אם תאמץ תוכנית ד', יש הסתברות של 1/3 שאיש לא ימות והסתברות של 2/3 ש- 600 בני אדם ימותו.
איזו משתי התוכניות תעדיף?
מה הייתה תשובת רוב הנחקרים בכל אחת מהבעיות?
האם העדפות הרוב תואמות את מודל התועלת הצפויה (שיטת הכלכלן( נמקו.
האם העדפות הרוב תואמות את דרישות העקביות והלכידות של הגישה הרציונלית? נמקו.
כיצד הסבירו החוקרים את התופעה?
שאלה
2 (35 נקודות, עד 30 שורות הציגו, הסבירו והדגימו את המושגים אי-ודאות כמותית ואי- ודאות איכותית, ואת ההבחנה ביניהם, כפי שזו מוצגת במאמר 2.1 . יש להדגים בעזרת דוגמאות שאינן מופיעות במאמר.
שאלה
3 (30 נקודות עד 30 שורות) מה מוסדות הפיקוח המופקדים על שמירת חוקיות פעולותיו של המינהל הציבורי בישראל וכיצד הם פועלים?