סמינר ביזמות -הבדלים בקשיים העומדים בפני יזמים עולים מברית המועצות לשעבר לעומת יזמים ילידי הארץ

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3921
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

הבדלים בקשיים העומדים בפני יזמים עולים מברית המועצות לשעבר לעומת יזמים ילידי הארץ תוכן עניינים. 2
תקציר. 3
סקירת ספרות. 3
יזמות. 3
קשיים של יזמים. 3
קשיים של מהגרים יזמים. 3
שיטה. 3
תוצאות. 3
דיון 3
ביבליוגרפיה. 3
מחקר זה בא לבחון האם קיימים הבדלים מובהקים בקשיים שבין יזמים עולים לבין יזמים ילידי הארץ בעיר חדרה ובנוסף לאושש טענה בדבר הקשיים המרובים ביותר שעליהם מדווחים יזמים עולים ויזמים ילידי הארץ.
השאלה במחקר זה הייתה לבחון האם קיימים הבדלים בקשיים המדווחים על ידי יזמים עולים מול הקשיים המדווחים על ידי יזמים ילידי הארץ וכל זאת בעיר חדרה.
השערותינו בוססו על סמך מודל  שהוצג לראשונה  על ידי Heilbrunn and Kushnirovich(2005)  כפועל יוצא ממחקרם אודות ההבדלים בקשיים בין יזמים ילידי הארץ לבין יזמים עולים.
השערתנו בדבר מרבית הקשיים שידווחו על ידי העולים אוששה בחלקה ואילו השערתנו בדבר הקשיים שידווחו על ידי יזמים ילידי הארץ אוששה במלואה.
שתי השערותינו לגבי הבדלים מובהקים בין יזמים עולים לבין יזמים ילידי הארץ   המדברות על כך שיזמים ילידי הארץ ידווחו על חוסר תמיכה מצד המשפחה יותר מאשר עולים וכך גם לגבי יכולות הניהול לא אוששו. בסקירה הספרותית דנו בקשיים אלו ונוכחנו לדעת שחוסר תמיכה משפחתית הינו גורם אשר יכול להכשיל את היזם עוד טרום הקמת העסק בעוד שחוסר יכולות ניהול יורגש בשלב שהעסק צומח. שלא במסגרת השערותינו, בניתוח הנתונים שביצענו על קשיים נוספים מצאנו הבדלים מובהקים הקשורים לאישורים להקמת העסק כך שיזמים עולים דיווחו על קושי רב יותר מאשר יזמים ילידי הארץ,נוסף על כך והגיוני שכך נמצא הבדל מובהק בקשיים הקשורים לשפה.