סמינר בשיווק דיגיטלי- תואר שני

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6230
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

מבוא
האינטרנט הפך לכלי חשוב בתחום התקשורת, התוכן והמסחר וכיום הינו כלי משמעותי בתחום השיווק. משנת 1992 החל השימוש המסחרי באינטרנט, וכבר בראשיתו ניתן היה לראות באינטרנט דבר הקוטע את הרצף שהיה קיים עד אז בכל הנוגע לשיווק דרך אמצעי התקשורת                      (Peterson; Balasubramanian; Bronnenberg, 1997, p.329 ). בתחילת עידן האינטרנט, המפרסמים לא היו בטוחים שהאינטרנט יספק עבורם יתרון תחרותי אך הם הרגישו מחויבים להתחרות על תשומת הלב של הצרכנים דרך האינטרנט, וזאת בשל העובדה שהאינטרנט החל לגדול בקצב פנומנאלי ואותם מפרסמים לא רצו להישאר מאחור.
( Buch, 1998, p.24) כבר אז המפרסמים ראו באינטרנט אמצעי תקשורת חשוב במערך השיווק שלהם. Buch; Harris, 1998, p.24)) ואכן לאור העלייה במספר המשתמשים באינטרנט ובמספר הפעילויות המסחר המתבצעות דרך האינטרנט, החלו המפרסמים לפרסם יותר דרך האינטרנט.  p.346) ,2010, Young; Sundar). במהלך 20 השנים האחרונות חלו תמורות מאוד דומיננטיות בעולם השיווק וביכולות המפרסם לבחור ולשלב בין ערוצי התקשורת השונים.
התפתחות האינטרנט הביאה לשינוי בעולם הפרסום. זאת משום שבעבר היה נהוג שהפרסום מתנהל באופן חד כיווני (מהמפרסם לקבל הצרכנים) אולם כיום בעידן האינטרנט, גם הצרכנים יכולים להכין פרסומות על מותג כזה או אחר, ולהעלות את הפרסומות הללו לאינטרנט. תופעה זו נקראת "פרסום ממקור צרכני" (CG). בצורה זו הצרכן מגיב לפרסום המותג ויכול להשפיע על הפרסום עצמו(Campbell; Pitt, Parent; Berthon, 2011, p.8) .
בתחום הפרסום מושקעים מעל למאה מיליארד דולר בשנה (רק בארה"ב) הנפרסים מול ערוצי פרסום שונים (כאשר כ- מנהל עסקים% מושקעים בערוצי המדיה ברשת, והתחזיות מראות כי עד שנת 2015 תקציבי פרסום דיגיטלים יכפילו את עצמם) – כמו כן המדיום הדיגיטלי תופס כ- 50% מסך צריכת המדיה של הצרכן.
לאור הנתונים לעיל, האתגר הגדול עבור מי שמפרסם כיום דרך האינטרנט היא למצוא את הדרך האפקטיבית בה ניתן יהיה למשוך את תשומת הלב של אלו המשתמשים באינטרנט. ערוצי הפרסום בתקשורות מתפרסים לערוצים המסורתיים המכילים: פרסומים בטלוויזיה, בעיתונות, ברדיו, שלטי חוצות, על ידי חלוקת פליירים וכד' אל מול ערוצי פרסום חדשים בעולם הדיגיטלי. שיווק בעולם הדיגיטלי מאפשר למפרסמים כלים חדשים המאפשרים למפרסמים דרכים חדשות להגיע לקהל יעד ספציפי ורחב יותר  שאליו הוא רוצה לפנות ולייצר תקשורת דו-כיוונית כל זאת בליווי מדדי איכות שעד היום לא היו קיימים בערוצי השיווק המסורתיים.
בעבודה זו אנו נתמקד במספר ערוצי שיווק במדיה הדיגיטלית.  המדיה מתחלקת למספר ערוצים כאשר הערוצים העיקריים הם: פרסום בעת חיפוש ברשת, באנרים, מודעות קופצות, פרסום המשלב וידיאו ואודיו, פרסום באמצעות רשתות חברתיות, אי-מיילים, קופונים ופרסום באמצעות הסלולר . אנו בחרנו להתמקד בעבודה זו בהשפעות ובאפקטיביות פרסום ושיווק מוצרים ושירותים באמצעות רשתות חברתיות, באנרים, מודעות קופצות, מדיה עשירה, וידיאו ואודיו ובאמצעות  פרסום בסלולר.
החלטנו להתמקד בעיקר בנושאים הבאים ובדקנו, כיצד המפרסם יכול להשתמש בערוצים החדשים הללו על מנת למקסם את הקמפיין הפרסומי שלו?
מהן היתרונות הגלומים בשימוש ערוצי השיווק החדשים?
כיצד ניתן לשדרג את העברת המסר השיווקי בערוצים הדיגיטליים על מנת להגיע למקסימום חשיפה והכרה של המותג? כיצד ניתן לשלב את ערוצי הפרסום הדיגיטליים בשילוב עם ערוצי השיווק המסורתיים ? מהי אפקטיביות פרסום אינטראקטיבי על המשתמש וכיצד המשווק יכול לתרגם את זה לכוונת רכישה? בנוסף נתמקד בתמורות ובמסקנות למפרסם, אשר יוצגו בחלק האחרון של העבודה.