פסיכולוגיה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 657

תקציר העבודה

ממ"ן 14:
1)     א.  נרפות חברתית- היא מצב שבו יש הפחתה במאמץ שמשקיע היחיד המשתתף בביצוע מטלה קבוצתית ,בהשוואה למאמץ שהוא היה משקיע אילו היה עושה את המטלה לבדו.     פיזור אחריות- תופעה שמתרחשת כאשר יש הרבה אנשים בסביבת אדם הנזקק לעזרה, והיחיד באותה קבוצה נוטה להסיר מעצמו את נטל האחריות,ובעיקר בהגשת עזרה לנזקק באותה סיטואציה. ובעצם, כאשר בסביבתו של נתון במצוקה יש רק אדם אחד, ישנם סיכויים רבים יותר שיקבל סיוע מאותו אדם, בעוד שאם ימצא באותו מצב בתוך המון סיכוייו לקבל סיוע דווקא פוחתים.
ב. הקשר בין שני המושגים הוא שפיזור אחריות קורה בגלל הנרפות החברתית,כאשר בעצם, היחיד הופך לאנונימי ולכן מרגיש פחות צורך להגיש עזרה.

2 )     "קבלת החלטות בדיון קבוצתי עדיפה על קבלת החלטות של אדם יחיד"-הטענה הזו,מצד אחד היא נכונה,מפני שכך נוצר סיעור מוחות-שיטת דיון להגברת היצירתיות בקבוצה,ללא ביקורת מצד הקבוצה על –
ב.הסבר אחד להיווצרות הסטריאוטיפים האלו הוא קטגוריזציה חברתית- סיווג אנשים אחרים לקטגוריות לפי מינם, גילם, מוצאם ותכונות אחרות.
זאת פעולה טבעית המסייעת לנו לעבד מידע באופן יעיל,וחסכונית מהבחינה …
ג. את השימוש האוטומטי בסטריאוטיפים קשה מאוד להפחית,כי היכולת הזו נשמרה מבחינה אבולוציונית כי היא הרבה פעמים חוסכת לנו משאבים קוגניטיביים,אולם ישנן גם נקודות אור מסויימות בתמונה,כי בתנאים מסויימים …