סמינריון, תגמול מנהלים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 12163
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.      רגש
2 .      רגש בין קבוצות
3 .      שנאה כרגש בין קבוצתי
4 .      גורמים לשנאה בין-קבוצתית 5.      שנאה והמערכת הפוליטית סיכום, דיון כללי ומסקנות ביבליוגרפיה רגשות תופסים מקום מרכזי ביותר בחיינו ולכן הם מעוררים בנו עניין רב. ניתן לומר, כי הרגשות הם שמווסתים את איכות החיים שלנו, משום שהם מופיעים בכל אינטראקציה אנושית שהינה משמעותית עבורנו – במקום העבודה, ביחסים עם חברים, בקשרים עם בני משפחה, ובמערכות היחסים האינטימיות ביותר (Ekman, 2003).
רגשות עשויים להיות גם בעלי מאפיינים חברתיים נרחבים. בשני העשורים האחרונים הולכת ומתבססת ההכרה בכך שאנשים יכולים לחוות רגשות מגוונים כלפי קבוצות- חוץ, על בסיס הסיטואציה בה עומדת קבוצת-הפנים שלהם או אחדים מחבריה, גם אם הם באופן אישי לא חוו חוויות רגשיות בפועל (Mackie & Smith, 2002   de-Rivera, 1992; Smith, 1993).
חקר תפקיד הרגשות במערכות פוליטיות מתרחב והולך בשני העשורים האחרונים ((Marcus, 2003; Redlawsk,
2 006. הנחת היסוד של תחום מחקר זה היא כי הרובד הרגשי הוא קריטי למערכות פוליטיות משום שההשפעה שלו על העדפה ובחירת מועמדים משמעותית יותר פעמים רבות מההשפעה של ההערכות הרגשיות והקוגניטיביות .(Abelson et al., 1982
השערה 1: נמצא שכעס ושנאה יהיו מקושרים לתפיסה של המעשה של קבוצת החוץ כבלתי צודק ומאידך, לא יהיה קשר בין הערכת הסיטואציה כבלתי צודקת לבין תחושות של פחד.
השערה 2: נמצא כי כעס ושנאה יהיו מקושרים להערכה של חברי קבוצת-החוץ כאשמים בפגיעה, פחד אינו מקושר להאשמה של גורם ממוקד בפגיעה ויכול לנבוע הן מהאשמת הנסיבות והן מהאשמת קבוצת-החוץ.
השערה 3: נמצא  ששנאה תהיה מקושרת באופן מובהק להערכה של הפגיעה כמכוונת,