פרה סמינריון:השפעת הידוענים בפרסומת על עמדת הצרכן כלפי המוצר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3428
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניהול הפרסום קורס
1 0344
 ממ"ן 11 – פרה-סמינריון נושא:
השפעת השימוש בידוענים בפרסומת על עמדת הצרכן כלפי המוצר שם:
ת"ז:
מנחה:
תאריך הגשה:
2011
תוכן עניינים
מבוא
–    3
פרק א' הקשר בין שימוש בידוענים בפרסומות לבין עמדת הצרכן כלפי המוצר–..         
4 פרק ב' הגורמים החברתיים/פסיכולוגיים והשפעתם על הצרכן בחשיפה למסר פרסומי באמצעות ידוען -…         7
פרק ג' שימוש בידוענים מנקודת מבטו של המפרסם –..         10 סיכום ומסקנות …         12
ביבליוגרפיה -…       13
מבוא
השפעתו של כוכב הכדורסל מייקל ג'ורדן על המכירות ברמה העולמית הוערכה בשנת 2003 בכ- 13 מיליארד דולר, למרות שבאותה שנה הוא היה כבר הרבה מעבר לשיאו, הוא היה אחד הדוברים המבוקשים ביותר לפרסום משקאות, דגנים, כרטיסים למופעים, נעלי ספורט ועוד (Horne (2006) אצל Dix (2008)). שימוש בידוענים בפרסומות מהווה את אחת האסטרטגיות הפופולאריות ביותר בשוק הגלובאלי של ימינו ביפן, מדובר על 70% מהפרסומות, בארה"ב על
5 % מהפרסומות (Chan ואחרים (2007)). Shimp (2000) אצל Scheafer (2011) טוען כי מפרסמים אמריקאים משקיעים לפעמים כמה מיליוני דולרים עבור עסקת פרסום אחת, זאת מתוך האמונה כי לאסטרטגית פרסום באמצעות ידוען יש יתרונות כמו: הגדלת הזכירה, הגדלת התשוקה למוצר, הגדלת ייחוס הזוהר כלפי המוצר, לכידת תשומת הלב, הגדלת הנאמנות למותג, הרגשה חיובית למותג, העצמת חווית הקנייה והתבטאות חיובית כלפי המוצר. לנוכח האמור לעיל, עניין אותי לדעת, האם היתרונות שמייחסים לאסטרטגיית פרסום זו נכונות מבחינה מחקרית? באופן אישי, כאשר אני נתקל בפרסומת באמצעות ידוען ואפילו ידוען שאני מעריץ ואוהב קשה לי לייחס סגולות מיוחדות למותג המפורסם ומעולם לא התעורר בי הצורך להעדיף אותו על מותגים מתחרים, לרוב, זה גורם לי למחשבה על עלויות הפרסום הנכבדות שיגררו בוודאי לעלייה במחירו של אותו מותג כך שבמידה ואזדקק למוצר מאותה קטגוריה כדאי יהיה לרכוש מותג מתחרה, שאינו פחות איכותי, במחיר סביר יותר. מכאן התעוררה אצלי השאלה, כיצד יתכן שקהל הצרכנים לא מייחס חשיבות לעובדה שעניינו העיקרי של הידוען לשמש כדובר בפרסומת הוא לאו דווקא אמונתו הנלהבת במוצר אלא התשלום הנכבד שישלשל לכיסו בתום תפקידו כדובר. על כן בחרתי בנושא זה לבדיקה דרך  עבודה זו. שאלת המחקר:
 כיצד משפיע שימוש בידוענים בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי המוצר ?
הגדרת המשתנים:
משתנה בלתי תלוי: שימוש בידוענים בפרסומות.
משתנה תלוי:
עמדת הצרכן כלפי המוצר . השערת המחקר:
להערכתי קיים קשר חיובי בין שימוש בידוענים בפרסומת לבין עמדת הצרכן כלפי המוצר, אך בעוצמה משתנה ע"פ קבוצת הגיל, להערכתי הקשר החזק ביותר מתקיים  כשמדובר בצרכנים בגיל ההתבגרות והוא הולך ונחלש עם העלייה בחתך הגיל. שיטת המחקר:
קריאה ביקורתית השוואתית של מאמרים מדעיים מארבע השנים האחרונות אשר בהם איעזר על מנת לאשש או להפריך את השערתי.
קריאה מהנה!