מזרח תיכון בימינו
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | מדעי המדינה ויחבל |
קורס | המזרח התיכון בימינו |
מילות מפתח | בימינו, האוניברסיטה, הפתוחה, מזרח, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, תיכון |
ציון | 93 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1066 |
תקציר העבודה
שאלה 1
רעיון עמק הנילוס שאלה 2 מושגים סכר אסואן הרפובליקה הערבית המאוחדת "מהומות המזון"- ממ"ן 11
שאלה
1 להוסיף ראשי פרקים .
כיבוש צבא בריטניה ב-1882
חולל במצרים תמורות ושינויים רבים, ופיתח את הלאומיות המודרנית במצרים. הכיבוש הבריטי העסיק צעירים משכילים מצריים אשר היו מעוניינים להבליט את הייחודיות האזורית ולהדגיש את השונות מהמערב. בשנת 1896
החל כיבוש סודאן על ידי הבריטים, דבר אשר העלה את רעיון "אחדות עמק הנילוס". לפי רעיון זה הלאומיים המצרים דרשו לספח את סודאן למצרים, להפוך אותה לחלק מאוחד עם מצרים ובכך להדגיש את ייחודיות הנהר האזורית ולחזור לשורשים הפרעוניים המצריים של העמק. סיסמה זו, ששורשיה בעבר המפואר הפרעוני, עמדה לאורך כל שנות הכיבוש הבריטי במרכז היחסים. תחת הכיבוש הבריטי אוחדו מצרים וסודאן כדי לאפשר שליטה קלה, אך המצריים ראו…